Beste,ik heb vorig jaar samen met mijn broer een nieuwe woning aangekocht. De akte werd verleden in november. Ik heb op 20/09/21 met de vorige eigenaar wel al het energieovernamedocument ingevuld.Ik heb voor die woning een energiecontract afgesloten met Lampiris/total energies. (zoals trouwens reeds vermeld staat op het energieovernamedocument)Het contract is actief sinds 20/09/21.In februari mocht ik echter van Eneco (bij wie ik niet eens klant ben) een factuur van 1613,67 euro ontvangen voor de eindafrekening van 20/09/21 tem 31/12/21. Eerst en vooral ben ik geen klant bij Eneco. (leverancier van de vorige eigenaars). Ten tweede is die afrekening gebaseerd of fictieve tellers die berekend zijn op het verbruik van de vorige eigenaars. Totaal absurd want de elektriciteit in de woning die we volledig gaan renoveren werd volledig uitgeschakeld op 20/09/21. Er is dus sowieso geen verbruik meer geweest tot het einde van het jaar. Eneco maakt dus een eindfactuur op aan iemand die geen klant is en op basis van +/- 15000 eenheden terwijl het verbruik letterlijk 0 eenheden was.Total energies heeft mij bevestigd dat mijn contract met hen in orde is en dat Eneco daarvan op de hoogte werd gebracht.Ik heb Eneco vergeefs proberen bellen en heb hen uiteindelijk via mail op de hoogte gebracht van al het bovenstaande. Behalve een automatisch antwoord (2x) dat het te druk is en zij mij nog zullen antwoorden heb ik nog steeds geen reactie van eneco ontvangen.Op 29 maart heb ik plots een aanmaning van een incassobedrijf (Flanderijn) gekregen met nogmaals de vraag om dat bedrag te betalen.Ik heb op 30/03/22 via mail hierop geantwoord. IK heb aangegeven dat ik geen klant ben bij eneco, dat er in die periode geen verbruik was en dat ik een contract heb met een andere leverancier. Geen antwoord hierop gekregen.Ik heb nogmaals met Total energies contact opgenomen, die mij nogmaals hebben bevestigd dat alles bij hen correct is verlopen en dat eneco op de hoogte is van ons contract.Op 5/04/22 heb ik ook dit antwoord van Total Energies naar het incasso bureau doorgestuurd. Ook hier tot op heden nog geen enkele reactie gekregen. Ik heb meermaals met eneco vergeefs proberen bellen. Tot ik eenmaal het nummer voor 'nieuwe klanten' probeerde. Dan werd de telefoon opgenomen na 1x bellen. Ik heb het verhaal uitgelegd, maar die persoon onderbrak mij en zei dat hij mij ging doorverbinden. U kan het al raden... geen reactie meer.Ongehoord.Eneco stuurt een factuur naar een persoon die niet eens klant is en voor prestaties die niet eens geleverd zijn.Ik eis : 1. dat dit onmiddellijk afgehandeld wordt2. bevestiging zowel van ENECO als van het incassobureau Flanderijn dat dit afgehandeld IS.3. Een schadevergoeding voor de laster die Eneco mij heeft aangedaan met al deze nutteloze en belachelijke maffiapraktijken.