Klacht
P. D.
Naar: ELEGANT
Elegant stuurde mij recent een afrekening voor een periode begin 2021 (meer dan twee jaar geleden dus), wanneer er huurders in de woning waren en wij dus daar niet woonden en ook geen contract hadden met Elegant. Ik heb Elegant zowel de nodige overnamedocumenten bezorgd, alsook het huurcontract, alsook alle gegevens van de huurders (die ook bij Elegant een contract hadden!). Dit heb ik trouwens ook al twee jaar geleden aangeleverd. Daarnaast is ditzelfde punt ook nog eens in mei 2022 weer naar boven gekomen. Telkens heb ik alles beantwoord, telkens alles aangeleverd. Er zijn tientallen mails verstuurd door mij, en telefoontjes gedaan.Ze hebben me eigenlijk al bevestigd dat er een rectificatie moet komen. Nu spelen ze het zo dat Fluvius de correctie moet doen, maar dat Fluvius maar 2 jaar in het verleden aanpassingen doet. Maar ze hebben me wel de afrekening gestuurd meer dan twee jaar na de betrokken periode.. Ik heb zelfs met Fluvius gebeld en zij hebben me gezegd dat de energieleverancier dit moet oplossen. Dat heeft Elegant me dan ook bevestigd, ze hebben me zelfs op mail gezet dat de afrekening on hold zou staan tot oplossing. Maar toch heb ik dus gisteren een aangetekende ingebrekestelling gekregen.Elegant heeft alle documentatie van mij ontvangen. Het is duidelijk dat in de periode van de afrekening die ze mij twee jaar na datum proberen te laten betalen, ik geen klant was bij hen, er geen contract is, en dat alle documenten bij hen zijn. Dat zij 2,5 jaar lang hun werk niet hebben gedaan, en mij daar nu voor proberen te laten opdraaien, is niet ok. Vooral dat ze ook blijven aanmaningen sturen, gaat er bij mij niet in. Wat ik dus wil, is dat deze belaging stopt, dat ze hun administratie op orde zetten, en mij bevestigen dat deze afrekening niet correct is, en dat dit hoofdstuk afgesloten wordt.
Berichten (8)
P. D.
Naar: ELEGANT
Beste,volgende klacht blijft aanslepen. Bedankt om deze op te lossen.Klant : K2260744-62 // FACTUURNR : F30962600VG, PieterKlacht bij Test-aankoop :Elegant stuurde mij recent een afrekening voor een periode begin 2021 (meer dan twee jaar geleden dus), wanneer er huurders in de woning waren en wij dus daar niet woonden en ook geen contract hadden met Elegant. Ik heb Elegant zowel de nodige overnamedocumenten bezorgd, alsook het huurcontract, alsook alle gegevens van de huurders (die ook bij Elegant een contract hadden!). Dit heb ik trouwens ook al twee jaar geleden aangeleverd. Daarnaast is ditzelfde punt ook nog eens in mei 2022 weer naar boven gekomen. Telkens heb ik alles beantwoord, telkens alles aangeleverd. Er zijn tientallen mails verstuurd door mij, en telefoontjes gedaan.Ze hebben me eigenlijk al bevestigd dat er een rectificatie moet komen. Nu spelen ze het zo dat Fluvius de correctie moet doen, maar dat Fluvius maar 2 jaar in het verleden aanpassingen doet. Maar ze hebben me wel de afrekening gestuurd meer dan twee jaar na de betrokken periode.. Ik heb zelfs met Fluvius gebeld en zij hebben me gezegd dat de energieleverancier dit moet oplossen. Dat heeft Elegant me dan ook bevestigd, ze hebben me zelfs op mail gezet dat de afrekening on hold zou staan tot oplossing. Maar toch heb ik dus gisteren een aangetekende ingebrekestelling gekregen.Elegant heeft alle documentatie van mij ontvangen. Het is duidelijk dat in de periode van de afrekening die ze mij twee jaar na datum proberen te laten betalen, ik geen klant was bij hen, er geen contract is, en dat alle documenten bij hen zijn. Dat zij 2,5 jaar lang hun werk niet hebben gedaan, en mij daar nu voor proberen te laten opdraaien, is niet ok. Vooral dat ze ook blijven aanmaningen sturen, gaat er bij mij niet in. Wat ik dus wil, is dat deze belaging stopt, dat ze hun administratie op orde zetten, en mij bevestigen dat deze afrekening niet correct is, en dat dit hoofdstuk afgesloten wordt.Gewenst oplossing:Dat de factuur geannuleerd wordt voor mij en dat bevestigd wordt dat het dossier afgesloten is.
ELEGANT
Naar: P. D.
Beste,Wij hebben de klacht goed ontvangen voor klant Dewulf Pieter.Het eerste overnamedocument dat wij ontvangen hadden stond meneer zijnpersoonlijke gegevens hierop vermeld waardoor het contract is ingegaan opzijn eigennaam, wij hebben een nieuw overnamedocument opgevraagd dezehebben wij ontvangen op 23/08/2022 deze werd niet ondertekend door devertrekkende klant waardoor dit document niet geldig is. Hethuurovereenkomst dat wij ontvangen hebben op basis daarvan kan er ook geencontract opgestart worden. Er werd meermaals gevraagd om ons een correctingevuld overnamedocument te bezorgen deze hebben wij tot op heden nog nietontvangen.In bijlage kan u de 2 overnamedocumenten terugvinden.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé
ELEGANT
Naar: P. D.
Beste,Mijn excuses, in mijn vorige mail ben ik de bijlage vergeten mee te sturen.Deze kan u nu terugvinden in bijlage.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog een fijne dag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerderElegantKleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- éééé
P. D.
Naar: ELEGANT
Beste, ik weet niet waarom jullie blijven stellen dat jullie geen correct ingevuld overnamebericht van mij gekregen hebben, want dat is gewoon pertinent onwaar. Jullie tonen hier enkel de documenten die jullie uitkomen. Ik zal ze dus nogmaals hier toevoegen, zodat er geen twijfel kan zijn. Jullie hebben deze beide documenten al van mij ontvangen per email.Dus in bijlage, het getekend overnamedocument van de verkoper naar ons de koper. En op dezelfde dag van ons (in casu nu de verhuurder) naar de huurder. Dat zijn twee overnamedocumenten die dezelfde dag gemaakt en getekend zijn. Met andere woorden, deze twee documenten dienen gewoon verwerkt te worden, wat tot nu toe nooit gedaan is geweest.Dus opnieuw de vraag om deze beide documenten te verwerken en de factuur die aan gericht is te annuleren. Vriendelijke groeten, Pieter
ELEGANT
Naar: P. D.
Beste,Wij hebben de klacht goed ontvangen omtrent de eindfactuur voor Bruyningstraat 71,8500 Kortrijk.Bij het nakijken van dit dossier zie ik dat hier een rectificatie voor ingevoerd werd. Hierdoor werd de oorspronkelijke eindafrekening F30962600voor de periode van 07/12/2020 - 09/03/2021 met een bedrag van 1940,57 euro geannuleerd met factuurnummer C30276053.Na de goedkeuring van de netbeheerder op basis van de verbruiksgegevens werd hier een correctie uitgevoerd met een nieuwe eindafrekening F31153716 voor de periode van 07/12/2020 - 09/03/2021 met een bedrag van 954,71 euro te betalen aan Elegant. Deze factuur werd nog niet betaald aan Elegant.Aangezien wij een overnamedocument toen ontvangen hadden op naam van de klant zelf werd hier een contract opgestart op naam van de klant. Dit kon alleen gewijzigd worden van zodra wij een correct overnamedocument hadden ontvangen echter hebben wij deze nooit ontvangen. Hierdoor dient het openstaand bedrag betaald te worden. Dit kan op het rekeningnummerBE93 7340 3335 4467 met K2260744-62 als referentie.Als er voor deze periode een andere huurder aanwezig was kan de klant dit best onderling regelen zodat voor de bepaalde periode de huurder verbruik heeft gehad hiervoor de kosten op zich te nemen.In bijlage kan u de desbetreffende facturen terugvinden.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog een fijne dag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerderElegantKleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- éééé
P. D.
Naar: ELEGANT
Beste,wat u hierboven vertelt mbt de rectificatie, is irrelevant. Ik betwist sowieso elk bedrag dat jullie me proberen aan te rekenen voor dat adres in die periode.Jullie volgen een kringredenering zonder bij te sturen.Opnieuw dus (quote): Dit kon alleen gewijzigd worden van zodra wij een correct overnamedocument hadden ontvangen echter hebben wij deze nooit ontvangen. (unquote)Dit hebben jullie wel ontvangen, zelfs hierboven nog in deze uitwisseling hier op de site van Test-Aankoop.(Quote)Als er voor deze periode een andere huurder aanwezig was kan de klant dit best onderling regelen zodat voor de bepaalde periode de huurder verbruik heeft gehad hiervoor de kosten op zich te nemen. (Unquote)Dat is zelfs objectief niet correct, want de de 'beste' manier om dit te regelen is de kortste manier, maw de correctie uitvoeren, en dan kunnen jullie het onderling gaan regelen met de persoon die dan ook het contract had, en de verbruiker was. Ik zit er dus maw tussen zonder dat ik er iets mee te maken heb.Dus graag had ik een duidelijk antwoord gehad op volgende, duidelijke vragen :1. Gaan jullie de correctie nog uitvoeren op basis van de aangeleverde documenten ? 2. Zo neen, waarom willen jullie de correctie niet uitvoeren ?En sowieso blijven mijn initiële eisen overeind :1. Ik wil dat jullie de documenten verwerken en zo een correcte situatie maken2. Ik wil dat jullie de slotfactuur op mijn naam annulerenVG, PieterVG, Pieter
P. D.
Naar: ELEGANT
Beste Elegant, gezien er in de voorbije drie weken geen verder antwoord, per mail, brief, of via dit platform, is geweest, of enige verdere contactname, is mijn veronderstelling dat het dossier afgesloten wordt en de factuur geannuleerd.Zonder verder antwoord van jullie kant hierop binnen de 7 dagen, beschouw ik dat als jullie bevestiging.Vriendelijke groeten, Pieter
ELEGANT
Naar: P. D.
Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen omtrent het klantennummer K2260744-62 vanMeneer Dewulf Pieter.Aangezien dit al in behandeling is bij ombudsdienst als een ontvankelijkeklacht dienen wij deze klacht verder te behandelen met hen.Op 11/12/2023 werd onderstaande mail verstuurd naar ombuds, waar wij op ditmoment nog geen reactie op hebben mogen ontvangen. Klant dient ookrechtstreeks met hen contact op te nemen.*"Naar aanleiding van de klacht met referentie PK132957 wil ik u graag hetvolgende melden.* * *Gegevens klant: * * * *Naam: Dewulf Pieter * *Adres: Bruyningstraat 71, 8500 Kortrijk* *EAN-code elektriciteit: 541448820067595080* *EAN-code aardgas: 541448820067595097* * * * * *Betreft het contract op leverpunt Bruyningstraat 71, 8500 Kortrijk.* * * *Dit contract werd als eerst opgestart op naam van Meneer DeWulf Pieteraangezien wij een overnamedocument ontvangen hadden met meneer zijnpersoonlijke gegevens.* *Daarna hebben wij inderdaad een overnamedocument ontvangen op naam van dehuurder.* * * *Bij het nakijken van deze aanvraag kunnen wij zien dat deze aanvraagverworpen werd en hierdoor niet kon opstarten. Deze aanvraag werd ingediendop 20/11/2020. Verworpen door de netbeheerder.* * * *De 2de aanvraag werd opgemaakt op 08/04/2021 deze aanvraag werd nietbevestigd door de huurder waardoor deze aanvraag niet verwerkt kon worden.* * * *De 3de aanvraag werd ingediend op 23/04/2021 en deze aanvraag werdbevestigd door de klant en goedgekeurd door de netbeheerder met alsingangsdatum 10/03/2021.* * * *Op dit klantennummer K2330480-55 van de huurder is er nog een openstaandsaldo van 6774,85 euro wat betaald moet worden.* * * *Aangezien wij het overnamedocument laattijdig en foutief hadden ontvangenkon dit met eerste aanvraag niet correct verwerkt worden bij ons en bij denetbeheerder.* * * *Op het klantennummer K2260744-62 van meneer Dewulf Pieter is er nog eenopenstaand saldo van 954,71 euro, hier werd al een correctie uitgevoerd opde eindfactuur voor elektriciteit.* * * *Op 15/10/2020 hebben wij beide overnamedocumenten ontvangen, echter hetovernamedocument met de gegevens van de huurder was niet ondertekend.Waardoor dit geen geldig overnamedocument is om een contract aanvraag voorin te dienen.* *In bijlage kan u de overnamedocumenten terugvinden zodat u dit kannakijken.* * * *Zoals u kan zien hebben wij de nodige acties ondernomen met een contractaanvraag in te dienen op naam van de huurder, echter werd deze als eerstgeweigerd door de netbeheerder waardoor de aanvraag niet verwerkt kanworden.* * * *Wij kunnen hier ook geen aanpassing voor invoeren, dit krijgen wij nietgoedgekeurd door de netbeheerder."* Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog eenfijne dag. Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten