Terug

FACTUUR NIET ONTVANGEN - INGEBREKESTELLING ONTVANGEN

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. C.

Naar: De Watergroep

22/02/2024

Beste Watergroep,Wij ontvingen op 17 januari een SMS van nummer 8686 - noreply dat een factuur 213600939742 vervalt op 15 januari. Wij hebben daarop onmiddellijk via het contactformulier de vraag gesteld of dit klopt, want wij hebben namelijk geen factuur ontvangen voor dit bedrag van 96.52 €. Wij hebben tevens vermeld dat dit bedrag enorm overdreven is en wij hebben daarom ook de vraag gesteld of dit eventueel een poging tot phishing zou kunnen zijn, aangezien dit niet de eerste keer zou zijn dat wij in naam van de Watergroep een poging tot phishing ontvangen.U hebt hierop tot heden 21.02, meer dan een maand na onze vraag, nog steeds niet geantwoord, noch ons bewijs van de echtheid van de factuur geleverd (zegge een kopie sturen). Wij ontvingen op 19.02 een aangetekende ingebrekestelling voor deze factuur met een extra kost van 20 €. Eerst en vooral willen wij u erop wijzen dat deze kosten onwettig zijn, aangezien een eerste aanmaning steeds zonder kosten is. Wij protesteren dan ook dit bedrag en verwachten nog steeds uw antwoord betreffende het bedrag van deze factuur (als ze al bestaat, want u geeft geen bewijs). Wij verwachten uw antwoord binnen de 72 uur en wij behouden ons het recht voor om de betaling van het factuur bedrag slechts na ontvangst van uw antwoord te betalen. Indien geen reactie binnen de gevraagde termijn geven wij het dossier door aan de bevoegde instanties.

Berichten (2)

De Watergroep

Naar: D. C.

04/03/2024

Beste mijnheer CasseleinIk heb uw klacht in goede orde ontvangen.Bij nazicht van uw dossier merk ik dat er sinds 15/9/2023 een contract op naam van Dirk-Jeannine Casselein-Vanhee werd opgestart voor het adres Bruggestraat 124 bus 001 te 8770 Ingelmunster.De factuur werd per post verstuurd op 15 december, een eerste kosteloze herinnering werd eveneens verstuurd eind januari. Hierop mochten we geen enkele reactie ontvangen.Op 14 februari werd vervolgens een ingebrekestelling verstuurd.In bijlage voeg ik een kopie toe van de oorspronkelijke factuur, alsook een kopie van het overnamedocument, op basis hiervan werd het contract overgezet op uw naam.Het betreft hier een eerste tussentijdse factuur en deze is dus gebaseerd op het gemiddelde verbruik voor 2 personen.Indien u van mening bent dat dit bedrag te hoog is en u minder verbruikt, mag u mij, per kerende e-mail, de huidige meterstand bezorgen zodat een herrekening kan gebeuren.Het is inderdaad zo dat er momenteel een achterstand is bij de behandeling van de contactformulieren, daarom annuleer ik de kost van 20 euro die werd aangerekend.We doen er tevens alles aan om zo snel als mogelijk opnieuw vlot bereikbaar te zijn.In naam van De Watergroep wens ik me te excuseren voor het door u geleden ongemak.Ik heb een uitstel op uw factuur geplaatst tot 4 april 2024. Indien we dan nog geen meterstand mochten ontvangen zal u de factuur ten bedrage van 96,52 euro moeten betalen.Alvast bedankt voor uw medewerking.Met vriendelijke groetenMarjolein Vermeulen● Klachtencoa¶rdinatorM +32478 19 02 67 ●www.dewatergroep.beIk werk nietopwoensdagnamiddagVind ons opFACTUUR NIET ONTVANGEN - INGEBREKESTELLING ONTVANGENNaam van de klantDIRK CASSELEINKlantreferentieingebrekestelling: AAN240174614Beschijving van de klachtBeste Watergroep,Wij ontvingen op 17 januari een SMS van nummer 8686 - noreply dat een factuur 213600939742 vervalt op 15 januari. Wij hebben daarop onmiddellijk via het contactformulier de vraag gesteld of dit klopt, want wij hebben namelijk geen factuur ontvangen voor dit bedrag van 96.52 Eur. Wij hebben tevens vermeld dat dit bedrag enorm overdreven is en wij hebben daarom ook de vraag gesteld of dit eventueel een poging tot phishing zou kunnen zijn, aangezien dit niet de eerste keer zou zijn dat wij in naam van de Watergroep een poging tot phishing ontvangen.

D. C.

Naar: De Watergroep

10/03/2024

Beste,In antwoord op uw bericht van 04.03.2024 proberen wij de meterstand door te geven via uw site maar dit kan niet doorgegeven worden. Daarom hier de meterstand op 09.03.2024 : 205 m3.U gelieve er ook nota van te nemen dat wij een beschermde klant zijn, zie de klantengegevens op uw site. Gelieve uw voorschotten hieromtrent aan te passen en de factuur 213600939742 te crediteren en een nieuwe factuur te sturen voor een correct voorschot. Wij verwachten uw antwoord en voorstel van correct voorschot binnen de 3 werkdagen.met vriendelijke groeten,Dirk Casselein


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform