Terug

factuur na easy switch

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Wijziging van leverancier

Klacht

S. H.

Naar: Telenet

08/11/2025

Goede middag Wij zijn van provider geswitched, wij zaten bij Telenet en zijn overgestapt naar Orange. Wij zijn voor we de overstap maakten in de winkel van Orange geweest om alles in het werk te zetten om deze overgang in te zetten. Ons werd gevraagd welke diensten we bij Telenet hadden. Deze waren, mobiele telefonie , kabel, internet en vaste lijn, One pakket. Bij Orange hebben we gekozen voor mobiele telefonie, internet. Geen kabel of vaste lijn. Ons werd gezegd dat wij als consument geen stappen moesten ondernemen voor deze overname, dat Orange al onze diensten ging stopzetten en het ging overnemen. Het enige dat ons nog gezegd werd, was dat we na de overname, onze decoder en modem bij Telenet dienden binnen te doen en in de winkel te vragen of alles daadwerkelijk was stopgezet omdat uit hun ervaring al veel was gebleken dat er soms diensten nog aangerekend werden. Op 06/11/2025 krijgen wij na de installatie van Orange melding van dat onze diensten bij Telenet zijn stopgezet, succesvol zonder meer. Diezelfde dag krijg ik dan weer een mail van Telenet met de melding dat ze onze bestelling voor een vaste lijn, met kost van 32 euro per maand, goed hebben ontvangen en van start laten gaan. Wij zijn dan op 08/11/2025, bij Telenet de decoder en modem gaan binnen steken en hebben tevens gevraagd wat die bestelling is van vaste lijn die ik nooit heb gevraagd of gemaakt. Ze zeiden dat Orange met de easy switch, wat overstappen gemakkelijk maakt, deze dienst niet had stopgezet en hierdoor zij deze verderzetten? Vaste lijn heeft altijd in het basispakket gezeten dat we hadden bij Telenet, diensten worden succesvol stopgezet volgens Orange, en Telenet haalt op hun beurt de vaste lijn eigenhandig uit het pakket en bestelt deze dienst zonder dat wij hiervoor een akkoord hebben gegeven. Telenet zegt dat Orange moet tussenkomen omdat ze niet succesvol hebben stopgezet, en Orange zegt dat Telenet geen fout heeft gemaakt en dat wij als consument dit maar moeten stopzeggen ondanks hierover geen communicatie is geweest. Niet in winkel, niet op mail, nergens in berichten dat deze dienst nog loopt, wel een factuur van de bestelling van een vaste lijn? Mijn Telenet klantenummer is 644054738 Bestelnummer van de vaste lijn is 0242321868 Op 08/11/2025 hebben ze dan de vaste lijn in de winkel stopgezet, maar de factuur hiervan zou dan nog volgen op 05/12/2025? Kunnen jullie hierin tussenkomen aub zodat wij geen factuur krijgen of nog dienen te betalen? Kan u ons verder berichten en informeren aub, Alvast bedankt Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform