Terug

Factuur is voor de nieuwe eigenaar

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. D.

Naar: De Watergroep

11/07/2025

Beste, Wij hebben onze woning gelegen te Zedelgem, Berkenhagestraat 63 verkocht en is de akte bij de notaris doorgegaan op 1 april 2025 en verkocht in de staat dat het zich bevind. De nieuwe eigenaar heeft bij de watergroep een aanvraag gedaan om de oude waterteller te vervangen door een digitale. Deze werken zijn uitgevoerd door de watergroep op 24 april 2025. Deze hebben mij de factuur gestuurd voor werken aan een woning die niet meer van ons is en buiten ons weten, ook geen opdracht gegeven. Ik heb de watermaatschappij telefonisch op de hoogte gebracht dat deze factuur niet voor ons was. Als antwoord krijg ik te horen dat deze bevroren was. Ik denk niet dat een waterteller die binnenhuis is geplaatst bevroren kan zijn in de maand april.Ik heb ook opgezocht wat de kostprijs is om een waterteller te vervangen door een digitale teller gratis is. De nieuwe eigenaar alsook het immokantoor bevestigen dat de teller niet stuk was of een lekkage vertoonde bij de overname. Ik heb ook een mail gestuurd naar de watergroep met mijn klacht (waar ik een bevestiging van heb ontvangen) maar nooit een reactie ontvangen.Nu krijg ik terug een aangetekend schrijven waarop ik terug telefonisch contact heb opgenomen. Terug krijg ik het antwoord dat wij de factuur moeten betalen en dat ze deze niet kunnen aanpassen aan de nieuwe eigenaar. Wij zijn ten einde raad wat wij daarmee moeten aanvangen. Hopelijk kunnen jullie ons helpen en kan dit probleem opgelost worden. Alle briefwisseling en bevestigingen van de nieuwe kopen en immokantoor Lievens in bijlage.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 29 juli 2025

De Watergroep

Naar: A. D.

04/08/2025

Beste mijnheer Deblaere Ik verwijs naar uw klacht van 11 juli jl. bij Testaankoop. Ingevolge uw klacht contacteerde ik mijn collega’s van de technische dienst. Uit nazicht blijkt dat bijgevoegde projectfactuur SMF250009321 dd. 24/04/2025 (bevroren watermeter) voor een bedrag van 269,08 euro u verkeerdelijk werd aangerekend. De woning met adres Berkenhagestraat 63, 8210 Zedelgem staat sinds 01/04/2025 op naam van de nieuwe eigenaar, De Clercq Fee. De nieuwe eigenaar heeft ook gebeld voor een evaluatie ter plaatse (SM_014715031) op 24/04/2025. Echter was de overname op dat moment nog niet verwerkt, waardoor de factuur nog werd opgemaakt op uw naam. De factuur zou dus voor rekening van de nieuwe eigenaar moeten zijn. Namens De Watergroep mijn excuses voor het geleden ongemak. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet Sofie Van Riet ● klachtencoördinator 0499 98 96 38 ● www.dewatergroep.be Postadres: De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning Vind ons op Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 11 juli 2025 13:15 Aan: Klachtendienst De Watergroep klachtendienst@dewatergroep.be Onderwerp: Factuur is voor de nieuwe eigenaar ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform