Beste,mijn voertuig maakte een lawaai dat niet normaal was. Mijn garagist (geen volkswagen garage) stelde vast dat het waarschijnlijk de hogedrukpomp was. Een defect dat niet te wijten is aan rijgedrag en eigen zelden voorkomt. Na wat opzoekingswerk zei hij om naar een volkswagen garage te gaan aangezien het een veel voorkomend probleem is bij die bepaalde motor en dat ze misschien een terugroepactie doen hiervoor.Ik ging bijgevolg naar een VW garage. Ze raadden me aan de auto zeker daar te laten want dat dit ernstig kon zijn. Daar stelden ze vast dat het de spanners van distributieriem en alternantorriem waren. Ze belden me op om te vragen of ze de werken mochten uitvoeren. De herstelkosten gingen rond de 600 euro liggen. Ik zei dat dit zeker mocht als het probleem hiermee opgelost is.Een paar dagen later belden ze me met het nieuws dat het probleem niet is opgelost en dat het toch de pomp is. Geraamde herstelkosten: 7500 euro. Volkswagen zelf kon niet tussenkomen in de kosten aangezien ik een de mazoutfilter 3000 km te laat heb vervangen (op 127000 km die het voertuig al had, was het 3000 te veel). Daar kan ik als klant weinig aan doen, ik weet namelijk niet wanneer wat vervangen moet worden.In de VW garage zeiden ze dat ze me nog gingen contacteren over eventuele andere oplossingen (tweedehands onderdeel, ondereel van een ander merk...). Een aantal dagen later krijg ik een mail met een factuur voor de vervanging van de distributieriem. Als tegemoetkoming dat het probleem niet opgelost is, laten ze drie werkuren vallen, de uren van de diagnose. De uren van de werken en de materialen rekenen ze wel aan. Ze geven nochtans toe dat het probleem niet werd opgelost. De factuur bedraagt nog steeds 604,21 euro. Hetzelfde bedrag als ze oorspronkelijk geraamd hadden.In heel deze zaak zijn dus een paar zaken die volgens mij niet kunnen. Ten eerste gaf ik al aan waar het probleem kon liggen en dit hebben ze genegeerd.Ten tweede hebben ze een herstelling gedaan waarvan ze oorspronkelijk zeker waren dat dit het probleem zou oplossen, maar dit dus niet het geval is.Ten derde kreeg ik meteen een factuur terwijl ik eigenlijk nog aan het wachten was op een alternatieve oplossing voor de 7500 euro.Ondertussen heeft mijn eigen garagist het probleem gelukkig kunnen oplossen aangezien volkswagen mij geen oplossing kon bieden.Ik heb geen zin om een dure factuur te betalen voor werken waar ik achteraf niets mee ben. De distributieriem werd nu wel 75000 km te vroeg vervangen, maar de waterpomp werd niet mee vervangen, dus hopelijk komt hier geen defect aan anders mag ik de kosten nogmaals maken. Verder ging ik mijn auto volgend jaar verkopen dus dit is een kost die ik normaal gezien helemaal niet ging moeten doen.Hopelijk was mijn uitleg duidelijk, anders ben ik beschikbaar voor verdere vragen.Groeten en alvast bedanktBrent Van den Abbeele