Terug

factuur extra aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: Mega

14/05/2024

Beste,Ik heb een slotfactuur ontvangen voor de diensten bij mega omdat ik overgestapt ben naar een andere dienst. Mijn betaalde voorschotten zijn een pak hoger dan mijn werkelijk verbruik. Met de maanden jan, febr en maart heb ik al ruimschoots meer betaald en toch hebben ze van mijn slotfactuur nog een factuur afgetrokken van april. Een factuur die zelfs niet overeenkomt met mijn werkelijk verbruik.

Berichten (3)

Mega

Naar: P. D.

16/05/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 16 mei 2024 15:06 CESTBeste mevrouw De Prez,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.We kunnen zien dat uw contracten bij ons stopgezet werden op 07/04/2024 en uw ontvangen slotfacturen werden ook tot op deze datum opgemaakt.De voorschotten worden telkens op de 15de van de maand voordien gestuurd, zo ontving je voorschot van de maand april al op 15 maart van ons.Hierdoor werd het voorschot ten aanzien van de maand april nog opgemaakt voor de opmaak van slotfacturen en hierdoor werd dit voorschot ook mee verrekend in uw slotfacturen.Bij de berekening van het voorschot wordt er rekening gehouden, met het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaar op uw meters en uw actuele tarieven.Op deze manier werd het voorschotbedrag van Eur160,34 voor u berekend.Op uw slotfacturen stel ik vast dat de gebruikte meterstanden hier ook gevalideerd werden, dit betekent dat de gebruikte meterstanden vanop uw slotfacturen correct zouden moeten zijn, met andere woorden is het verbruik dat gebruikt werd voor de opmaak van uw slotfacturen dus correct.Aangezien het voorschot van de maand april ook mee verrekend zit in uw slotfacturen is dit ook correct zoals het hoort.De specifieke reden waarom u het voorschot van de maand april nog ontving lichte ik u ookal toe on deze e-mail en hoop hiermee uw vraag beantwoord te kunnen hebben.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[W2WW39-1YE13]

P. D.

Naar: Mega

16/05/2024

Beste,Mijn verbruik wordt berekend op 241,17 euro. Volgens jullie diensten heb ik 486,06 betaald. Dus een verschil van 260,05. Ik heb op 29/12 212 betaald, op 31/01 2x 212 euro en op 18 maart 160.34. Volgens jullie papieren heb ik in januari en februari 160 betaald en maart en april 80 euro, het gefactureerd bedrag die vervat zit in die 486.06 euro. Ik heb dus al meer betaald dan wat u aangeeft. Dus die 160 euro wordt wel onterecht afgetrokken. Jullie simuleren 160 euro terwijl die kosten reeds betaald werden zoals u hierboven ziet. U kunt toch wel mijn betaalgeschiedenis opzoeken veronderstel ik? En 160 euro is zelfs een voorschot die ik zelf heb bepaald, en is niet het voorstel volgens mijn effectief verbruik. Ik wil dat u dit nogmaals bekijkt.

Mega

Naar: P. D.

23/05/2024

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper.Beste mevrouw De Prez,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.De bedragen die weergegeven worden op uw slotfactuur onder het tab' gefactureerde voorschotten' worden exclusief BTW weergegeven.Hier wordt later op uw slotfactuur de BTW opnieuw weer bijgerekend.Om de vermeldde bedragen als gefactureerde voorschotten te vergelijken met uw effectief betaalde voorschotten dienen we de bedragen exclusief BTW dus naast elkaar te leggen.Hier onderstaand kan u het overzicht van de gefactureerde voorschotten op slotfactuur 9240134118 terugvinden.Hier onderstaand som ik vervolgens de bedragen exclusief BTW op die betaalde op de voorschotten van aardgas over onderstaande maanden:Januari: Februari: Maart: April: Aan de hand van bovenstaand overzicht kan u dus waarnemen dat de bedragen die in rekening gebracht werden als gefactureerde voorschotten op uw slotfactuur van aardgas wel degelijk correct waren volgens de betaalde bedragen hiervoor.Uw contracten werden bij ons beeindigd op 08/04/2024 en we kregen deze overstap naar een andere leverancier via de netbeheerder door op 21/03/2024.Daar onze voorschotten steeds op de 15de van de maand voordien opgemaakt worden werd het voorschot ten aanzien van de maand april dus reeds opgemaakt voordar wij in kennisgesteld werden van uw overstap naar een andere leverancier.Het voorschot ten aanzien van de maand april werd dus nog opgemaakt en zou later ook verrekend werden in uw slotfacturen zoals ook te zien is aan de hand van bovenstaand overzicht.Het voorschot ten aanzien van de maand april diende dus ook nog betaald te worden.Ik hoop u hiermee meer duidelijkheid gebracht te kunnen hebben in uw situatie.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u)Contacteer onsimage.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/STaw8Dpx4KBFRhPjmuC06yjZr/?name=image.png image.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/87GaAnGUcVHqfTPTpWVFMlqoL/?name=image.png image.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/bnL9BH3FHZRs3Hb0vIoZqjIt9/?name=image.png image.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/Q4LBIXtlP5IdIzYYSJ68dNAX6/?name=image.png image.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/wa93bWztDcA2lBDIYXGuqcKks/?name=image.png Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[9L249M-WXJ7R]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform