Terug

Factuur en aanmaning nooit ontvangen op correct adres

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: I.V.L.A.

10/11/2023

Beste,- In april 2022 ben ik verhuisd en werd mijn adreswijzing correct uitgevoerd bij de gemeente.- Op 27/02/2023 (10 maanden na mijn verhuis) werd er een factuur van 1,18 EUR verstuurd naar mijn vorig adres.- Op 24/05/2023 werd er een eerste aanmaning verstuurd, nog steeds naar mijn vorig adres.- Hierna werd er nog een 2de aanmaning verstuurd (onbekende datum), nog steeds naar mijn vorig adres.- Op 24/10/2023 gaf de deurwaarder mij (aan het correct adres) een dwangbevel van 180 EUR.- Op 24/10/2023 nam ik contact op met Ivla en werd er mij bevestigd dat alles werd verstuurd naar mijn vorig adres.- Op 08/11/2023 kreeg ik een mail van de deurwaarder waarin stond: Ivla werd niet ingelicht van uw verhuis.Volgens IVLA: Eens de verandering van het adres op de identiteitskaart plaatsvindt wordt de container automatisch geactiveerd of geblokkeerd.Bellen voor een adreswijziging is dus niet nodig.Aangezien er telefonisch wordt gezegd dat alles automatisch zal gebeuren.Ivla was dus wel op de hoogte van mijn adreswijziging aangezien de container ophaling werd geblokkeerd.Het lijkt mij dus volledig absurd dat ik daar toch bovenop zou moeten bellen om een adreswijziging door te geven.Daarom ga ik niet akkoord met jullie beslissing tot de gerechtelijke invorderingsprocedure/dwangbevel.Gelieve dit op te lossen met de deurwaarder en mij op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt.

Berichten (2)

I.V.L.A.

Naar: L. V.

20/11/2023

Beste LaraWe betreuren ten zeerste dat u een dwangbevel van de deurwaarder ontving omwille van een foutief facturatieadres. Namens IVLA wil ik u dan ook onze oprechte excuses aanbieden.Ik deed navraag bij onze nazorgpartner om zicht te krijgen op wat er fout gelopen is, maar heb tot op heden nog geen feedback ontvangen. Wellicht is hun onderzoek nog niet afgerond. Ik volg dit verder op en hou u op de hoogte.U hoeft voorlopig niks te ondernemen.Met vriendelijke groetenValérie Van AuwegemVolg ons op Facebook

I.V.L.A.

Naar: L. V.

29/11/2023

Beste LaraOnze nazorgpartner liet ondertussen weten dat het mutatiebestand voor de adreswijziging wel ontvangen maar niet verwerkt werd in de facturatiesoftware. We kunnen jammer genoeg niet achterhalen wat de reden daarvoor is. Om dergelijke fouten op te sporen, is er voor het verzenden van de aanslagbiljetten steeds een matching van de adresbestanden voorzien, waarbij foutieve adressen worden aangepast. In dit dossier werd geen rechtzetting uitgevoerd. Hier werd het nazorgteam op aangesproken.De deurwaarderskosten voor dit dossier worden kwijtgescholden. Het openstaand saldo bedraagt bijgevolg € 1,18.Nogmaals onze oprechte excuses voor deze vergissing.Indien u nog vragen heeft, kan u me bereiken op het nummer 0472 38 75 07.Met vriendelijke groetenValérie Van AuwegemVolg ons op Facebook


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform