Terug

Factuur (ivm terugbetaling ) eindafrekening wordt niet opgesteld.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: Eneco

06/11/2023

Eneco wil dat ik mijn slotfactuur voor gas 54,66 euro betaal vooraleer ze mijn slotfactuur voor elektriciteit willen opstellen en dat enkel voor de periode januari 2023. Daardoor zijn er 2 voorschotten ( december 2022 en januari 2023 ) niet in rekening gebracht. Daardoor ontlopen zij een terugbetaling van 76,06 euro. Eerst geld betalen om daarna veel meer terug te krijgen zijn beloftes die enkel telefonisch gedaan werden maar op mail niet werden beantwoord.Bovendien hoor je zulke uitspraken ook enkel bij malafide ondernemers ( en dat is nog eufemistisch uitgedrukt). Hieronder het overzicht van alle concrete gegevens. Vermits er bij de eindafrekening in februari 2023 nog geen rekening gehouden werd met de injectievergoeding ( zonnepanelen niet doorgegeven door Fluvius ) zijn de laatste facturen geannuleerd en vervangen door nieuwe facturen in september 2023. Echter zijn daarbij 2 fouten gemaakt. 1) Het elektriciteitsverbruik voor januari werd niet aangerekend. ( 71,94 euro volgens het geannuleerde factuur met nummer: 1411808006342) de voorschotten voor januari en februari voor die perioden werden ook niet aangerekend /afgetrokken. ( 2 maal 74 euro = 148 euro ) dit is ook terug te vinden in het deel voorschotten die worden opgenomen in je volgende afrekening op factuur: 141240861911Gelieve het factuur van elektriciteit van 1/01/2023 t.e.m. 31/01/2023 op te stellen en daarbij de 2 nog niet in rekening gebrachte voorschotten voor elektriciteit van januari ( 182142215816 =>74 euro) en februari ( 182036037974 =>74 euro ) af te trekken.Dat betekent dat ( 67, 87 euro exclusief btw ) inclusief btw +71,94 euro - 148 euro voorschot = > dat maakt een verschil van -76,06 euro in ons voordeel t.o.v. uw aanrekening.Voor elektriciteit (-76,06 euro ) en gas ( 54,66 euro ) samen maakt dat een verschil van 21,40 euro in ons voordeel!Gelieve het te goed van 21,40 euro zo snel mogelijk op mijn rekening te storten.

Berichten (1)

Eneco

Naar: R. V.

15/11/2023

Beste Raf,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Ik bevestig jou dat we je slotafrekening hebben opgemaakt op 8-11-2023. In bijlage een kopie van deze factuur. Je tegoed is teruggestort op 10-11-2023. Onze excuses voor het ongemak.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform