Terug

Factuu

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

G. D.

Naar: OCTA+

20/01/2025

Geachte Met De Ridder Gina, Ik krijg hier een zwaar factuur van 2 maanden electriciteit maar vind dit niet correct. Heb al 87 € betaald en nu komen ze nog is met een factuur van 307,79€. Ik ben terug naar men vorige leverancier gegaan. Octa zei dat ze goedkoper waren maar blijkbaar niet. Mvg

Berichten (1)

OCTA+

Naar: G. D.

21/01/2025

Beste, Mevrouw De Ridder is klant geworden via een partner. Deze partners nemen telefonisch contact op met de klant. Ze sturen per e-mail een contractaanbieding met een simulatie, die ze samen doornemen en die de klant vervolgens kan accepteren, waarna de registratie naar onze diensten wordt gestuurd. Op 24/06/2024 heeft de klant een e-mail ontvangen met de contractbevestiging, tarieffiche en algemene voorwaarden. Op dat moment ging de herroepingstermijn van 14 dagen van start. De klant heeft hier niet op gereageerd, waardoor wij ervan uit gingen dat alles in orde was. Het contract is in overleg met de klant gestart op 12/08/2024. Mevrouw De Ridder heeft digitale communicerende meters. Het verbruik op de slotfactuur is dus volledig correct. Bij het aangaan van haar contract is zij akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en de voorwaarden verbonden aan de gekozen tarieffiche. In haar tarieffiche staat het volgende vermeld: De Vaste vergoeding is een jaarlijkse forfaitaire vergoeding per Aansluitingspunt die wordt aangerekend per begonnen jaar. Het jaar begint op het moment dat deze tariefkaart in werking treedt, en een nieuw jaar begint na elke cyclus van 12 maanden volgend op de datum van inwerkingtreding. Als u van tarief verandert of als uw contract in de loop van een jaar wordt beëindigd, wordt de volledige Vaste Vergoeding voor het lopende jaar aan u gefactureerd, ongeacht de eventuele vergoeding die aan uw nieuwe tarief is gekoppeld. . Op de slotfactuur is bijgevolg de vaste vergoeding volledig aangerekend. De aangerekende voorschotfacturen werden verrekend in de slotfactuur. De facturen zijn dus volledig correct opgemaakt. De voorschotfactuur van september werd niet betaald. Daarom is er momenteel een openstaand vervallen saldo van 307,79 euro. Wij vragen de klant dit zo snel mogelijk te betalen, aangezien het dossier intussen naar de advocaat werd overgemaakt. Uiteraard kan de klant ons een gratis afbetalingsplan vragen. Het volstaat ons per kerende te laten weten in hoeveel maanden dit bedrag kan betaald worden. In bijlage vindt u een rekeningoverzicht. Met vriendelijke groeten, Shana


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform