Terug

Facturen met aanmaningskosten voor reeds betaald bedrag

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. S.

Naar: Proximus

29/04/2021

Ik heb een paar maal deelgenomen aan kruiswoordraadsels die in de krant Het Laatste Nieuws verschijnen.Ik dacht dat de bedragen per sms van mijn abonnent afgehouden werden, maar dat bleek niet het geval te zijn.Ik heb op 18/02/2021 een factuur gekregen voor de som van €13,60. Ik heb mijn werkgever, via wie ik een abonnement had, gecontacteerd en die mij heeft aangeraden om een duplicaat aan te vragen van mijn factuur.Bij het overlopen van deze factuur stonden er inderdaad gegevens in verband met SMS berichten naar het nummer 6685 Mconcept - 2 x 8 berichten. Mijn werkgever heeft mij geadviseerd om dit bedrag te betalen, hetgeen ik onmiddellijk gedaan heb. Tot mijn verbazing kreeg ik achteraf nog facturen met aanmaningskosten, die ondertussen al zijn opgelopen tot €23,40.Ik heb een paar keren contact opgenomen met de klantendienst van Proximus, maar die konden geen enkel openstaand bedrag terugvinden. Bij elk gesprek werd mij duidelijk gemaakt dat er geen openstaande bedragen waren en dat ze mijn naam niet konden terugvinden in het klantenbestand. Nochtans komen de facturen aan op mijn postadres. Op hun aanraden ben ik naar een Proximuswinkel geweest.Daar heeft men kunnen terugvinden dat het inderdaad ging om berichten naar MConcept, zij hebben onmiddellijk een bericht gestuurd naar het nummer 6685 met het bericht STOP Ze hebben mij aangeraden om met hen contact kan opnemen. Ik heb dan een mail gestuurd naar info@mconcept .be . Ik heb dit gedaan maar bij MConcept werd mij gezegd dat zij geen facturen naar deelnemers sturen maar naar de provider.Ik heb een mail gestuurd naar proximus.customer.care@proximus.com op maandag 26 april, zonder antwoord.Kunnen jullie diensten mij adviseren hoe ik nu verder moet.Vriendelijke groetenNicole Serré

Berichten (1)

Proximus

Naar: D. S.

03/05/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192976619646]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform