Terug

Facturen chaos

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

D. D.

Naar: Mega

18/10/2025

Ik heb heel veel problemen gehad en nu nog met Mega. Ze rekenen zomaar extra aan en doen stortingen terug, het is chaos en men kan totaal niet meer volgen wat ze doen en of dit correct is. Ze hebben ook in het verleden het contract op mijn naam gezet die voor de zaak bedoeld was en ze wouden dit niet rechtzetten. Ik moet nu meer als €1200 bijbetalen qua privé en nu krijg ik ineens van een deurwaarder een brief dat ik bijna €4000 moet betalen van 2023 ivm de zaak. De zaak was failliet verklaard en is in behandeling bij een curator. De zaak was van mijn toenmalige vriendin maar mijn naam stond er bij. Mega heeft nooit mijn naam willen veranderen naar de naam van de zaak zelf en nu komen ze af met dat ik alles moet betalen. Het is te veel om dit allemaal hier te omschrijven maar dit is zowat het meest essentiële van het verhaal betreft Mega Er zijn te veel documenten om te tonen en het gaat in totaal over meerdere klantnummers. Het is een zootje en ze doen dit bij elk contract dat ik gehad heb bij hun. Lage prijzen beloven en dan ineens hoge facturen en dreigen.

Berichten (1)

Mega

Naar: D. D.

20/10/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer De Wachter, We hebben uw klacht met referentie goed ontvangen. De inschrijving van 21/6/2022 is via een sales partner binnengekomen met particuliere gegevens. Met jouw mailadres kan ik ook maar 1 klantnummer ME767744 terugvinden. Op 31/8/2022 heb je een gesprek gehad met een collega die jou een mail heeft gestuurd waarin staat dat je een overname document moet invullen voor het over te zetten naar een professioneel contract. Hiervoor moeten wij namelijk een nieuwe inschrijving doen. Op 8/9/2022 heb je deze mail nog eens ontvangen. Op 28/11/2022 heb je de vraag nog eens ontvangen voor een overname document te bezorgen zodat wij het nodige kunnen doen. We zijn dan al 3 maand verder en hebben nog steeds geen document ontvangen. Dat is ook de reden dat wij dit niet hebben overgezet. Je contract is nadien beëindigd door de stopzettingsprocedure en ondertussen zit het bij de deurwaarder. Wat ik wel zie is dat de meterstanden steeds geschat zijn geweest door de netbeheerder. Het kan zijn dat die overschat waren en het daarom zo opgelopen is. Ook op de factuur van Engie kan je zien dat de eindmeterstanden geschat werden. Moest je nog foto's hebben van de meterstanden van die periode mag je ze zeker bezorgen. Indien je niks hebt om deze te betwisten dan zal je de facturen ook moeten betalen. Op een ander mailadres heb ik nog klantnummers gevonden: ME766594 voor de Voetsveldweg en ME781461 voor GRUITRODERKIEZEL. Deze zijn vermoedelijk je prive adressen waarbij er bij de deurwaarder zitten. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Liesbet Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [Y7R0Z1-WVKMP]

Bemiddeling door Testaankoop 04 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform