Terug

Facturatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. J.

Naar: FLUVIUS

12/04/2024

Beste,Reeds 2 jaar is mijn EAN code voor elektriciteit geblokkeerd en krijg ik geen maandelijkse factuur nog afrekening. Kan toch niet dat ze mijn op zijn minst geen betaling kunnen laten doen per maand gelijk het was voor ik een digitale meter had? Straks krijg ik een factuur die binnen de 3 weken betaald moet zijn en ik moet maar voorbereid zijn op dat bedrag terwijl ik geen flauw idee heb hoeveel dit bedrag gaat zijn. Snap ook niet dat de overheid hier niets aan kan doen. Als wij eens een maand niet betalen krijgen we direct ene boete van 8€ en andersom? Want ik wil graag betalen voor mijn stroom, maar ik mag niet. Plus kunnen ze mij niet vertellen wanneer dit probleem opgelost geraakt. nog een jaar, nog 3 jaar? Niemand weet mij dit te vertellen. Gezinnen gaan in de problemen komen op deze manier maar bij Fluvius is dit maar allemaal van zelfsprekend. We moeten maar wachten. Onaanvaardbaar als je het mij vraagt.

Berichten (4)

FLUVIUS

Naar: T. J.

12/04/2024

Beste,Is het mogelijk het gebruiksadres en EAN-code van deze klant te bezorgen zodat wij deze klacht kunnen verwerken?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,KlachtenbeheerBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

T. J.

Naar: FLUVIUS

12/04/2024

Beste,Mijn ean-code is 541449206005105150. De is echter al 2 jaar geblokkeerd.TJ

FLUVIUS

Naar: T. J.

18/04/2024

Geachte heer JanssenDag ThomasIntern Fluvius heb ik je klacht overgenomen voor opvolging via de klachtencommissie en heb ik contact gehad met de betreffende dienst Marktwerking.Oprecht excuses voor het ongemakken die je ervaart als gevolg van de moeilijkheden wat betreft het doorgeven van je meterstanden en verbruiksgegevens aan je energieleverancier.Sinds november 2021 werd een nieuw gecentraliseerd gegevensbeheersysteem gea¯mplementeerd voor de energiemarkt.Deze CMS (Centraal Markt Systeem) moderniseert het berichten- en dataverkeer tussen distributienetbeheerders en leveranciers.Het platform standaardiseert de uitwisseling van gegevens tussen de IT-systemen van de netwerkbeheerders en die van de elektriciteits- en gasleveranciers. Dit noemen we het MIG6-protocol.In uitzonderlijke gevallen loopt de berichtgeving van/naar de leverancier vertraging op. Vandaar dat we spreken over MIG6 uitval.Maar helaas moeten we melden dat het probleem met de uitwisseling, van de meterstanden en verbruiksgegevens naar je leverancier, tot op vandaag nog steeds niet volledig opgelost is!De foutmeldingen op de nieuwe toepassing van de MIG6-regels hebben impact op alle commerciele leveranciers en alle distributienetbeheerders (dus ook de Brusselse en de Waalse).Het lijkt simpel om de leveranciers die gegevens op alternatieve wijze door te geven, helaas is dit geen houdbare oplossing.In absolute cijfers is de uitval te groot, echter in percentages is de uitval niet anders dan vóór het nieuwe gegevensuitwisseling-platform.Onze dienst Marktwerking meldt dat er nog steeds een foutmelding op je EAN-code van elektriciteit (541449206008117945) voorkomt,waardoor de marktberichten richting je energieleverancier ook nog steeds geblokkeerd blijven.Oprecht excuses voor het feit dat de pogingen om je EAN-code vrij te geven niet succesvol zijn.Meer info kan u ook hier terugvinden:vertraging energiefactuur FluviusNaar aanleiding van deze nieuwe klacht, heb ik je dossier intern Fluvius opnieuw geescaleerd naar de experten van onze IT-afdeling voor prior opvolging.Zonder enige zekerheid dat ik het probleem per direct kan oplossen, kan ik je wel garanderen dat een support-team er werkelijke alles aan doet om manueel de errors weg te werken.Ook kan ik je bevestigen, hopelijk ook geruststellen, dat we je dossier opvolgen tot de technische issues definitief opgelost zijn!Ik ben me bewust dat ik je ongenoegen over de situatie niet kan wegnemen of eerder zal aansterken omdat ook ik je vandaag nog steeds geen concrete oplossing kan aanreiken.Intern de klachtencommissie blijf ik je dossier opvolgen en van zodra het probleem is opgelost, zal ik je hiervan op de hoogte stellen.Steeds tot je dienst!Fijne dag verder.Cindy EyckmansDirectie Klantendienst - Actieve klantgerichtheidKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Melleklachtencommissie@fluviuswww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

T. J.

Naar: FLUVIUS

18/04/2024

Beste Cindy,Ik kan bovenstaande heel goed begrijpen. Niet tegenstaande begrijp ik veel minder dat hier geen alternatief voor gevonden kan worden. Ik kan zelfs exports maken van mijn verbruik binnen het fluvius portaal. Dit zou perfect kunnen dienen voor mij een factuur op te stellen dat ik tenminste niet voor verrassingen kom te staan een keer dit in orde komt. Kunt toch niet verwachten dat de mensen die rekeningen moeten betalen opeens een factuur krijgen van 5000+ € omdat de systemen niet werken. Daar kunnen wij als klant niets aan doen maar we zijn hier wel de dupe van. Wat doet fluvius, paraplu open trekken. Ook is hieromtrent de afgelopen twee jaar geen communicatie van geweest, niet van fluvius en niet van mijn energie leverancier. Wij moeten maar wachten en zien dat we hopelijk de factuur kunnen betalen als die uiteindelijk eens gaat komen. Wanneer is dit? Moet ik nog eens 2 jaar wachten? Ik wil niet weten hoe deze factuur er dan gaat uitzien. Ik snap de uitleg heel goed maar ik denk dat fluvius en energie leveranciers zich eens moeten verplaatsen in de mensen die hier mee te maken krijgen. Dit is geen pretje. En dit al 2 jaar??? wauwww en zelfs nog geen zicht op een einddatum. Maar als ik geen digitale meter zou plaatsen kreeg ik een boete hiervoor. Niet te geloven. Maar ik moet maar eens een factuur niet betalen, krijg ik een boete maar andersom is dit allemaal maar ok....


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform