Terug

Facturatie problemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. C.

Naar: Eneco

08/01/2024

BesteIk ben eigenaar van een handelspand in Genk op de zaveldriesstraat 41. Ik had een leegstandmelding in mei gedaan en in juni had ik een andere huurder. De overname formulier voor zowel gas en elektriciteit werd door beide partijen ingevuld en opgestuurd tegen september was het contract nog altijd niet overgezet door eneco na letterlijk tiental telefoontjes. Ze hadden 2 keer een case gemaakt maar geen resultaat. De huurder is dan maar overgeschakeld op engie. Hij heeft een bedrag van 2000 euro van juni tot september betaald bij engie. Ik krijg een slotafrekening van 3200 euro voor de maanden mei tot eind augustus. Dit klopt niet ik heb eneco voor dit al 4keer gebeld en elke keer wordt ik doorverwezen en dan leggen ze de telefoon neer. Ik ben ten einde raad en ze gaan mij gas en elektriciteit afsluiten als ik dit factuur tegen 15 januari niet betaal.

Berichten (2)

Eneco

Naar: K. C.

15/01/2024

Beste,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Ik bevestig jou dat ik een correctie heb aangevraagd bij je netbeheerder betreffende je meterstanden op basis van je overnamedocument. Van zodra ik meer nieuws heb breng ik jou verder op de hoogte.Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

Eneco

Naar: K. C.

03/02/2024

Beste Kerim,In navolging van je klacht via testaankoop heb ik op basis van het verhuisdocument dat we in ons bezit hebben waarbij je de woning verlaat een correctie aangevraagd bij je netbeheerder. Ik bevestig jou dat ze jouw eindmeterstanden hebben aangepast conform de meterstanden op het verhuisdocument. In bijlage je afrekeningen samen met het verhuisdocument.Voor wat betreft je beginmeterstanden van 3-5-2023 zie ik dat we geen verhuisdocument in ons bezit hebben. Kan je ons het document bezorgen dat je met de vorige bewoner hebt ondertekend waarop de meterstanden van 3-5-2023 staan en dat ondertekend is door beide partijen? Zo kan ik ook een correctie voor deze stand aanvragen bij je netbeheerder.Het is belangrijk dat we dit document van jou ontvangen want op heden heb je nog een groot openstaand saldo op basis van de verbruiksgegevens die we hebben doorgekregen van je netbeheerder. In bijlage een rekeningoverzicht. Je mag mij dit bezorgen per antwoord op deze e-mail zodat ik dit verder in orde kan maken voor jou.Alvast een fijn dag gewenst.Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform