Terug

facturatie probleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

B. K.

Naar: Telenet

08/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 17/07/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 286,85. Ik diende een klacht in op 31/07/2024 via jullie website. Helaas heb ik nog niks van jullie vernomen. Ook belde ik die zelfde dag naar jullie klantendienst die mij dit adviseerde. Ik betwist die factuur en wens deze niet te betalen. Helaas hebben jullie deze via domiciliëring al geïnd. Ik verzoek tot gedeeltelijke terugbetaling van deze factuur. De rede van betwisting is omdat het volgens mij niet juist is en bovendien zeer klant onvriendelijk dat jullie mij dit aan rekenen. Hieronder mijn uitleg. Op 4 juli ben ik via een Easy Swits overgegaan naar Orange. Echter door activatie problemen bij Orange is onze mobiel pas op 8 juli overgezet. De manier van overzetten naar Orange zou een garantie zijn dat alles zo overgezet wordt dat de klant daar geen nadeel van zou hebben. Meteen kreeg ik van jullie een mail, dus op 4 juli met de mededeling "aanpassen voor je bestelling. Hierin is vermeld eenmalige kost voor mobiele dienst 10 Euro en voor de twee abonnementen 26.97Euro. Er staat prijs volgens verbruik 0,00Euro Er is geen moment in mij opgekomen dat jullie ons verbruik zouden gaan aanrekenen zeker door de vermelding van 0,00Euro. Bovendien zat ik op dat moment nog eens in een zwaar medisch traject met bestralingen voor kanker.Julie mails heb is zodoende niet helemaal precies kunnen opvolgen omdat ik te ziek was. Ook mede door het vertrouwen in jullie en door de voor vernoemde mail met kostenoverzicht, was ik gerust. Wij hadden een pakket bij jullie waarin wij download vermogen en vrije bel minuten hadden. Er is dus in het verleden nooit iet aangerekend omdat wij het niet allemaal opgebruikten. Ik was ook hierdoor en mede door hiervoor voornoemde mail in vol vertrouwen dat deze vier dagen dan ook volgens die norm zouden verder gaan en jullie ons verbruik niet zouden aanrekenen. Jullie mail hierover was voor mij volstrekt misleidend! Het Easy Swits systeem zou toch de manier zijn om dit te allemaal te voorkomen. Een kost van 286,85 euro voor 4 dagen voor twee mobielen telefonen is toch verschrikkelijk veel. Het is meer dan de kost voor twee maanden voor jullie hele pakket. Ik vind dit toch wel wat misbruik maken van het vertrouwen van de client en bovendien zeer client onvriendelijk. Dit doe je toch niet ook al hebben jullie je ingedekt met jullie vele mails! Ik vraag dan ook billijkheid van jullie en mij tegemoet te komen in deze en de kosten van het verbruik terug te betalen. Dat telenet zijn klantvriendelijkheid bij deze waar mag maken. Ik verwijs naar mail: 17 juli aanrekening. 4 juli aanpassing van je diensten. 4 juli opstart nieuwe diensten. 8 juli opzeg telenet diensten. In vertrouwen en met vriendelijke groet, Bernadette Kuijper

Berichten (1)

Telenet

Naar: B. K.

09/08/2024

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-28625865 Beste Meneer, Mevrouw,Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Mvg,Telenet© Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,Belgiëtelenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform