Terug

Facturatie onderhoud

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: VAILLANT

09/11/2023

Naargelang 2 voorgaande mails en een antwoord die niet beantwoord op onze vraag, deze betreffende klacht. Hieronder vind u het mailverkeer. Mail 1: Ik nam zojuist even contact op met de servicedienst waarbij er mij verzocht werd verder contact op te nemen met jullie via mail. Gisteren (17/10) werd er in ons huurappartement een onderhoud uitgevoerd bij onze gasboiler. Hierbij werd er gemerkt dat de sensor kapot was en vervangen diende te worden. Wij hebben de volledige som betaald van 374, 91 euro, wat te veel is voor enkel een onderhoud. Wij dienen als huurder enkel het onderhoud te betalen, reparaties of dergelijke dienen betaald te worden door de verhuurder. Aangezien de sensor vorig jaar alsook is vervangen, valt dit nog binnen garantie maar alles van extra werktijd en dergelijke dient wel door de verhuurder betaald te worden. Wij willen enkel het bedrag betalen voor het 2-jaarlijks onderhoud, verdere kosten zijn niet voor ons. Wij hebben geen factuur gekregen van het onderhoud, enkel van de sensor. In bijlage vind u de enige factuur die wij gekregen hebben. Hierin vind u ook verdere informatie betreffende onze gegevens. Wij willen dus een factuur ontvangen met de aangepaste prijs voor enkel een onderhoud. Mail 2: Wij hebben ondertussen een factuur ontvangen van het onderhoud die bij ons gebeurde op 17/10. Alsnog zijn wij niet akkoord met het totale bedrag. Dit bedrag ligt veel te hoog voor een gewoon onderhoud. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het herstellen van de sensor, zie mijn vorige mail op 18/10. Ik vraag nog steeds een afzonderlijke factuur voor een gewoon 2-jaarlijks onderhoud (die wij als huurder dienen te betalen) en een factuur voor het herstellen van de sensor (die de huurder dient te betalen). Ofwel wordt het bedrag van de werktijden en dergelijke voor het herstellen van de sensor niet in rekening gebracht, tenslotte valt deze onder garantie aangezien dit binnen het jaar kapot is gegaan. Hopend op een passende oplossing. Antwoord: Het document is geen een factuur maar het interventie verslag. Wij hebben geen kosten in rekening gebracht.

Berichten (2)

VAILLANT

Naar: S. B.

09/11/2023

Beste klant,Bedankt om contact op te nemen met Vaillant. Wij hebben je mail goed ontvangen en gaan zo snel mogelijk aan de slag met je vraag.Wij vinden het belangrijk om je mail grondig te analyseren en alle aspecten na te kijken. Hierdoor kan het enkele werkdagen duren voor je een reactie ontvangt.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Vaillant Service TeamCher client,Merci de prendre contact avec Vaillant. Nous accusons bonne réception de votre email, lequel a retenu toute notre attention. Nous travaillons le plus rapidement possible à votre réponse.Il est important pour nous d’analyser votre mail en profondeur et d’en vérifier tous les aspects.Par conséquent, quelques jours ouvrables peuvent être nécessaires pour recevoir une réponse.Nous vous remercions de votre compréhension.Cordialement,L'équipe Service Vaillant

VAILLANT

Naar: S. B.

09/11/2023

O.Ref/CM-V10376175Beste heer, mevrouw,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken u hiervoor.Na analyse van het dossier stellen wij vast dat de herstelling op 17/10 niet werd aangerekend enkel het onderhoud.Wij werken met vaste prijzen voor onderhoud. Het onderhoud werd dan ook correct aangerekend. De kit voor het onderhoud is eveneens betalend, daar de verbrandingskamer open moet dient de joint altijd vervangen te worden. Gezien u geen contract heeft met onze diensten is de kit steeds apart betalend bovenop het onderhoud.Het onderhoud werd dan ook correct uitgevoerd, alsook een officieel document werd opgemaakt ivm het attest.Wij kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag voor een aanpassing van de factuur.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer, mevrouw, met de meeste hoogachting.Lieve Klachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform