Terug

Fabrieksfout Bose QC 35 II

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: BOSE

13/10/2023

BesteIk ben sinds 29 september 2020 in bezit van een BOSE Quietcomfort 35 (Serie II). Deze werd toen verkocht aan een prijs dat schommelde rond de €260. Een stevige prijs voor een hoofdtelefoon, hierdoor heb ik dan ook steeds zorg voor het product gedragen, het ziet er nog als nieuw uit.Sinds ongeveer één maand heeft het product een defect dat zomaar ontstaan is, een (zoals ik online lees) veelvoorkomende fout in het systeem.De hoofdtelefoon schakelt van zelf aan ook al staat de schakelaar op uit. Na mijn online bezoek op de website van BOSE om na te kijken of dit hersteld kon worden, ontdekte ik dat de enige oplossing voor dit probleem is met 'korting' de nieuwste hoofdtelefoon van BOSE aan te schaffen. Voor €240 krijg ik een nieuw model, best wel duur prijskaartje voor een 'herstel' van een product dat nog geen 3 jaar oud is en defect is door de producent zelf. Hiermee was ik dus niet akkoord, na een lang telefoongesprek met supervisors/management zijn we via mailverkeer verdergegaan. Dit mail verkeer was van korte duur want na hun laatste mail heb ik geen antwoord meer gekregen en word ik gewoon genegeerd. (Laatste aanbod: Na overleg met ons management team is besloten om u tegemoet te komen en als uitzondering een klantenkorting te geven van 30% op de vervangingswaarde van uw QC 35II.) Het zou mij dus nog €168 kosten om een nieuw product te krijgen. Hiermee was ik uiteraard niet akkoord want het is niet mijn fout dat de BOSE defect is en dat zij geen herstelservice meer bieden.Ik heb hun duidelijk gezegd dat ik wettelijk recht heb op een goed product met zijn voorziene levensverwachting, voor een prijskaartje van gemiddeld €260 om dan nog geen 3 jaar te halen is dit zeker niet behaald.Een aantal extra mails bovenop mijn al laatst verstuurde mail kreeg ik nog steeds geen antwoord dus heb ik besloten telefonisch nog eens contact op te nemen. Na doorverwijzing naar een andere afdeling werd ik daar meermaals afgesnauwd met de woorden 'dit is het enige dat wij u kunnen aanbieden'. Deze persoon was niet bereidwillig om mij en mijn klacht/probleem te helpen. Ik hoop dat jullie deze klacht wel serieus nemen. De consument hoeft niet op te draaien voor een fout van de product, wij hebben allen wettelijk recht op een goed product.PS: Online las ik verschillende mensen dat met het zelfde probleem kampen, daarom ga ik er vanuit dat het een fout in het systeem is en dit niet aan de consument ligt.Ook werden vaak van deze mensen wel goed geholpen (gratis vervanging van product). Het aanbod van €168 is ook ronduit belachelijk want op Amazon kun je de nieuwe versie al voor €189 kopen, een korting van 20€ word mij dus aangeboden voor een fout dat hun verantwoordelijkheid is. (foto prijs in bijlage)Ik ben nog steeds in bezit van de BOSE en kan laten zien in hoe een goede staat hij nog is (foto's in bijlage), ik heb het factuur met de aankoopdatum (in bijlage) en ben in bezit van al het mailverkeer.Alvast bedanktVan Sande Gino

Berichten (1)

BOSE

Naar: G. V.

13/10/2023

Beste meneer Van Sande,Het spijt ons te horen dat u niet tevreden bent over het ontvangen voorstel, maar ik ben er van overtuigd dat mijn collega`s hun uiterste best gedaan hebben om u het beste aanbod te geven binnen onze mogelijkheden.U kan ook steeds bellen naar onze klantendienst (078 791 810 BE088 0333 040 NL, van maandag tot vrijdag - tussen 9u en 18u), deze kunnen u telefonisch helpen met het opsporen van het defect en dit eventueel meteen oplossen.Hopende u bij deze voldoende geinformeerd te hebben.Mochten er vragen of onduidelijkheden zijn kunt u altijd contact met ons opnemen.Met vriendelijke groeten,Bose klantendienstOn 13 October 2023 7:51 UTC, klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform