Terug

extreem lange wachttijd + defect

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: Alternate

12/10/2021

Beste,Ik heb op 20/08/2021 verschillende onderdelen besteld bij alternate.beNu, deze heb ik pas 3weken na mijn bestelling thuis opgestuurd gekregen wegens het feit dat de CPU niet in voorraad was, dit was geen probleem voor mij dus ik heb dan ook alle onderdelen in hun verpakking gelaten tot wanneer ik de CPU thuis opgestuurd kreeg.Na de ontvangst van alle onderdelen heb ik deze dan ook aangesloten, (doe ik ondertussen al 10 jaar in bijberoep)hier geraakte ik niet voorbij POST, dus dit betekent dat er 1 van mijn onderdelen die ik besteld had al defect was (Windows login scherm kwam er nooit op)Ik heb dan ook het moederbord en de CPU terug opgestuurd zodat de mensen bij alternate het probleem kunnen vaststellen. Nu kwamen ze me zeggen dat er in de ramsloten/CPU koelpasta zat, dit is mogelijk maar dit is niet de oorzaak van het probleem want ik heb zelf geen koelpasta gebruikt de eerste dagen om het probleem te diagnoseren (dus ik heb het gevoel dat ze de fout in mijn schoenen willen leggen)We zijn dus al 2 maanden verder en ik heb nog steeds mijn build niet, we spreken dan over een totaal prijs van 4200euro +Als ik de reviews bekijk via Trustpilot dan zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen die hier helaas niet voor vergoed worden, daarmee dat ik een klacht indien via Testaankoop voor ik in dezelfde problemen terecht kom.Het is echt enorm essentieel dat ik deze computer heb zodat ik aan het werk kan als freelancer.... Ik zit hier dus al 2 maand werkloos omdat alternate grote fouten maakt... Ik heb deze computer kunnen aankopen via een erfenis van mijn oma, ik zou het verschrikkelijk vinden moest dit geld gewoon de vuilbak invliegen...Het ergste van al vind ik dat wij als klanten ons hier zodanig druk in moeten maken, dit zijn echt geen werken.Dusja het laatste bericht dat ik heb gekregen van alternate was dat ze de CPU hebben opgestuurd naar de fabrikant, terwijl de fout hoogswaarschijnlijk aan het moederbord ligt....Dit kan nog zo maanden duren, maar ik kan helaas zo lang niet meer wachten wegens gebrek aan werk en gebrek aan inkomsten. Het enigste dat ik krijg van alternate is een sorry, maar daar ben ik helaas niets mee...Kunnen jullie mij niet gewoon een nieuw moederbord en CPU opsturen en de problemen met de fabrikant achteraf oplossen, waarom moeten wij als klanten hier onder lijden? Ik heb dus deze CPU nieuw besteld, en ga hem tweedehands terug krijgen... TOP SERVICE!Anders eis ik mijn geld voor mijn moederbord en CPU terug en bestel ik ergens anders.Alvast bedankt Testaankoop voor de moeite te doen om ons als klant te helpen.Mvg,Brent

Berichten (9)

Alternate

Naar: B. B.

13/10/2021

DATA NOT AVAILABLE

B. B.

Naar: Alternate

18/10/2021

Beste,Dit is allemaal goed mogelijk maar zoals ik zei is dit de oorzaak niet.Ik heb 3dagen, 8uur dagelijks aan deze pc bezig gezeten zonder koelpasta en pas de derde dag koelpasta aangebracht dus ik ben 500% zeker dat dit de oorzaak niet is. ik heb al meer dan 20 computers samen moetten stellen dus ik weet ook over wat ik spreek.Ik heb er dan ook de CPU bijgestoken om het defect op moederbord te testen, ik ben 100% zeker dat het defect aan het moederbord ligt en niet de CPU... koelpasta word zelf gebruikt voor een cpu koel te houden wat extreem gemakelijk te verwijderen is met alcohol .Jullie hebben mij gewoon een defect moederbord opgestuurd, wat er tijdens de assemblage fout is gelopen aan de CPU (koelpasta) is mijn probleem niet.Deze moest direct werken bij ontvangst.Mvg.

Alternate

Naar: B. B.

18/10/2021

DATA NOT AVAILABLE

B. B.

Naar: Alternate

19/10/2021

DATA NOT AVAILABLE

Alternate

Naar: B. B.

21/10/2021

DATA NOT AVAILABLE

B. B.

Naar: Alternate

28/10/2021

Beste,Dat kan toch niet dat jullie tot vandaag nog steeds geen antwoord heb gekregen?Ik zou graag mijn geld weerzien voor CPU en moederbord zodat ik ergens anders kan bestellen, dit duurt ondertussen al veel te lang

Alternate

Naar: B. B.

29/10/2021

DATA NOT AVAILABLE

B. B.

Naar: Alternate

29/10/2021

Beste,Ik heb deze mail helaas nooit ontvangen, zou het mogelijk zijn deze opnieuw op te verzenden?Alvast bedankt.MvgBrent Bassleer

Alternate

Naar: B. B.

04/11/2021

Beste meneer Bassleer,  Bedankt voor je antwoord. Gezien je meldt deze e-mail niet te hebbenontvangen, bezorgen wij je hieronder alsnog alle informatie betreffende deafhandeling van je dossier.Wij mochten van de fabrikant verdere feedback ontvangen betreffende jeThreadripper CPU.Helaas kon deze niet meer worden hersteld, waarna de fabrikant ons heeftvoorzien van een terugbetaling.Graag informeren wij je over de opties betreffende de afhandeling van jedossier.Optie 1:Wij voorzien een terugbetaling aan je van de volledige waarde van de CPU enbezorgen het moederbord dat op heden nog in ons bezit is aan je terug.Optie 2:Wij voorzien je van een omruiling voor deze CPU. De CPU zal dan, na akkoord,voor 40 EUR worden ingebouwd op je moederbord. Hierin zit ook een test op degoede werking met het moederbord in inbegrepen. Indien je deze zelf wenst inte bouwen, zal er geen verdere test en kost plaatsvinden en zal de CPU inverzegelde doos aan je worden toegezonden.  Graag vernemen wij je keuze.Met vriendelijke groet,  [1]Alternate Belgie bvOeyvaersbosch 16-18, 2630 Aartselaar, Belgie  Tel: +32 (0)3 - 871.11.11Internet:  [2]www.alternate.be  29-10-2021 17:50 - klachtenbox@test-aankoop.be schreef: [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01376453-23[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy         [9] [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01376453-23[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform