Terug

extreem hoog internet verbruik

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: Telenet

15/02/2019

vorige week was ik op reis in canada. Na 6 dagen krijg ik bericht , we hebben uw internet afgesloten wegens extreem hoog verbruik . Ik heb sms gekregen de eerste dagen … uw verbruik is nu 25 € iets later , uw verbruik is nu 50 € . Allemaal bedragen die ik aannemelijk vond . maar daarna hoorde ik niets meer tot het afsluiten van internet ! Op de factuur blijkt nu dat ik 1345 € heb verbruikt . Waarom dan geen tussen berichten sturen met verwittiging. Van 50 € tot 1345 heb ik niets gehoord . Na telefonisch contact wisten ze mij te vertellen dat er niets aan de factuur kan gedaan worden.

Berichten (2)

G. V.

Naar: Telenet

15/02/2019

Beste , Met dank voor uw antwoord .Ik had niets anders verwacht . Het is schandalig dat jullie een bericht sturen “ pas op u zit aan 25 € verbruik “ En iets later “ pas op u zit aan 50 € verbruik” Het is voor jullie geen enkele extra moeite , als jullie echt het geld niet uit de zakken van jullie klanten wil halen, om zo verder ons te verwittigen . pas op u zit aan 100 € , pas op u zit aan 300 € , pas op u zit aan 500 € enz . Dat zou pas klanten service zijn en ondubbelzinning . Met de ontvangen berichten had ik echt het gevoel , ok dat wordt hier goed opgevolgd , geen erg . Ik word tijdig verwittigd . En dan heb ik nagekeken waar ik zat op het tijdstip van het grootste verbruik . We zaten met een groep van 8 mensen op restaurant en ik was verbonden met het WIFI netwerk “ TELUS . Blijkbaar is dat af en toe weggevallen en is het zo gemakkelijk om op schandalige wijze torenhoge prijzen aan te rekenen voor de megabites die blijkbaar over 4 G zijn verlopen terwijl ik in de overtuiging ben dat het over wifi verloopt.Ik hoop dat jullie toch inzien dat mijn gevraagde tegemoetkoming er enkel is omdat ik niet enkel de pure verbruiker ben van deze dure megabites . maar dat ik op één of andere manier geflikt ben . Als jullie een beter beveiligging inbouwen zou dit echt niet nodig zijn . Jullie zijn gedeeld verantwoordelijk voor deze extreme hoge aangerekende kosten . En waarschijnlijk ook jullie collega in canada die maar al te graag de wifi af en toe laat uitvallen ????MvgGeert Van Renterghem Activate yourTELUS Wi-Fi Account now. You’re seconds away from public Wi-Fi access. We’ve received your request to register a guest account, and are happy to provide you with TELUS public Wi-Fi. To ensure that the request came from you, we just need your verification. Click here to Activate This Activation must be completed within 10 minutes of connecting to TELUS Public Wi-Fi.Van: Telenet Business Klantendienst <tbadmin@telenetgroup.be> Verzonden: vrijdag 15 februari 2019 14:38Aan: vanrenter@skynet.beOnderwerp: RE: [ ref:_00D20JAU._5002p23i7Fm:ref ]Beste Heer Van Renterghem, Wij hebben uw klacht goed ontvangen ivm uw mobiel verbruik in Canada. Helaas is het voor ons onmogelijk om commercieel tussen te komen. U kreeg verwittigingen per sms om te melden dat u boven uw limiet zat. Telenet heeft u hierdoor voldoende gewaarschuwd. Wij nemen aan dat u na 2 meldingen wel beseft dat uw mobiel verbruik hoog kan oplopen. Mijn excuses dat ik geen antwoord kan geven waar u naar hoopte. Met vriendelijke groeten, Salutations, Kind regards, SteveBusiness Support Advisor+32 15 33 22 66Liersesteenweg 4, B-2800 Mechelen business.telenet.be

G. V.

Naar: Telenet

15/02/2019

Beste heer Van Renterghem, Zoals mijn collega al eerder vermeld heeft: 'Helaas is het voor ons onmogelijk om commercieel tussen te komen. U kreeg verwittigingen per sms om te melden dat u boven uw limiet zat. Telenet heeft u hierdoor voldoende gewaarschuwd. Wij nemen aan dat u na 2 meldingen wel beseft dat uw mobiel verbruik hoog kan oplopen.'Nogmaals moet ik u meedelen dat wij geen tussenkomst zullen doen. Nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Salutations, Kind regards, StijnBusiness Support Advisor+32 15 33 22 66Liersesteenweg 4, B-2800 Mechelen business.telenet.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform