Goedemiddag,Begin april ontvingen wij onze jaarlijkse afrekening die meer dan het dubbele bedroeg van andere jaren. Wij hebben onmiddellijk contact opgenomen (via de klantenzone) met De Watergroep maar zonder resultaat. Ondertussen startten wij met het wekelijks noteren van de waterstand. Toevallig komt onze electrieker langs en die merkt dat er een lek is aan onze boiler. Toen wisten we vanwaar het enorme verbruik afkomstig was. Na telefonisch contact meldt De Watergroep meldt ons dat het teveel aangerekend bedrag zal gecrediteerd worden daar dit een onzichtbaar lek is. De factuur dienden wij, tot nader order, niet te betalen. Plots valt er een aanmaning in de bus. Opnieuw nemen we met hen contact op. 'Ah ja, je dient de factuur toch te betalen want anders gaan de ingebrekestellingen blijven volgen'. Ok, dat doen we dan maar. Bedrag van de factuur : €689,13 !! Het is niet evident om met hen contact op te nemen. Telefonisch lukt nog maar via de klantenzone komen er 2 antwoorden op meer dan 10 mails die we gestuurd hebben. Het blijft weer stil aan de andere kant. Opnieuw nemen we telefonisch contact op. Zegt een medewerker : 'jullie dossier ligt bij de dienst Minnelijke Schikkingen maar je moet je geen zorgen maken. Van zolang ik hier werk is er nog nooit een dossier geweigerd. Dat geeft ons een goed gevoel. Hola, op 17 juli komt er een antwoord van De Watergroep zeggende dat onze klacht verworpen wordt daar het verbruik niet abnormaal hoog is !! We hebben meer dan het dubbele verbruikt van het voorgaande jaar terwijl wij juist heel zuinig omspringen met water. De inhoud van de mail klopt volgens ons niet dus sturen we hen een overzicht met het verbruik van de laatste 3 jaren. Op 13 augustus komt er een antwoord dat voor een leek niet te verstaan is en we dus geen terugbetaling dienen te verwachten. Er wordt gegoocheld met artikelnrs. en berekeningen die geen enkel normaal mens snapt. Eerst en vooral willen we De Watergroep erop wijzen dat een antwoord van hen verwachten geen evidentie is wat heel frustrerend werkt. Ze weten heel goed dat we niet kunnen veranderen van watermaatschappij en dat maakt hen natuurlijk sterk. Op exact 12 verstuurde berichten via de klantenzone hebben we 2 antwoorden ontvangen. Om dit af te handelen had De Watergroep bijna 5 maanden nodig. Dit kan dus echt niet. We rekenen er dus op om toch een creditnota te ontvangen voor het teveel verbruikte water.