Terug

Extra kosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

29/01/2021

Beste Ik heb een doorlopende opdracht van de rekening van mijn vrouw naar mijn rekening maandelijks deze maand heb ik het zelf over geschreven omdat ik het geld sneller nodig had en nu rekenen jullie 7 euro aan omdat de doorlopende opdracht niet is door gegaan wat zijn dit voor praktijken ? Is dit niet de mensen meer in de geld problemen brengen ? En waarom gebeurd dit nooit als ik dit voor heb met mijn persoonlijke rekening is dit discriminatie ofzo ? Heb het nog voor gehad in november en geen extra kost wat ik ook normaal vind dees vind ik er over en als jullie dit niet recht zetten ga ik overwegen om alles over te plaatsen na 15 jaar klant te zijn naar een menselijkere bank als ook heb ik met 2 verschilende accounts van mij en mijn vrouw met ing + deals 2 keer besteld bij take away voor de maand december en dan zou ik 20 euro terug gestort krijgen wat dus nog altijd niet gebeurd is mijn ing bank in mijn dorp is ook weg sinds december dus nu moet ik altijd 15 a 20 minuten rijden als ik geld wil storten waarom zou ik nog bij jullie blijven als jullie mij extra's aan rekenen dat een andere bank niet doet ? en contact met jullie via mail is hopeloos voor alle vragen en klachten dat ik al jaren stuur krijg ik het zelfde antwoord (Om uw vraag te kunnen beantwoorden, hebben wij toegang nodig tot uw persoonlijke gegevens en ING-contracten. Via deze weg hebben wij omwille van veiligheids- en vertrouwelijkheidsredenen echter geen toegang tot uw persoonlijk dossier.)Hopen dat ik niet alle moeite moet doen om alles over te plaatsen en dat jullie geen vaste klant willen verliezen voor 7 euro en 2 keer 20 euro met ing+ deals met vriendelijke groeten van een teleurgestelde klant

Berichten (3)

ING - Bank and kantoren

Naar: K. V.

01/03/2021

Geachte heer Van Lent,U contacteerde ons voor een aantal zaken. Wij proberen u op elke vraag een antwoord te bezorgen: * Kosten gebrek aan provisieBij gebrek aan provisie worden betalingen in onze bestanden geblokkeerd. Dit veroorzaakt een extra werklast voor onze systemen. Sinds 15 april 2009 worden alle betalingen die niet kunnen doorgaan wegens gebrek aan provisie dan ook getarifeerd. Deze tarificatie is een standaardkost, van toepassing voor alle rekeningen, dus ook voor de Lion Account.De opening en het beheer, alsook een aantal andere diensten zijn gratis voor de houders van een Lion Account. Bepaalde transacties en diensten, zoals de kosten wegens ontoereikend rekening saldo, maar ook bijvoorbeeld een internationale overschrijving, worden evenwel steeds getarifeerd.Deze informatie is terug te vinden in onze brochure met tarieven voor de meest voorkomende bankverrichtingen voor natuurlijke personen (zie punt 8: Betalingen en incasso's - rurbriek 3: Andere diensten onderworpen aan en specifiek tarief). U kunt deze brochure terugvinden in onze kantoren, alsook op onze website (homepage onderaan de pagina bij 'tarieven en reglementen').U dient er als rekeninghouder over te waken dat er steeds voldoende provisie is op uw rekeningen voor uw geplande betalingen (memo-giro's, doorlopende opdrachten, domicilieringen). U kunt de stand van uw rekening steeds actief opvolgen via Home'Bank, Smart Banking,. . U kunt eventueel ook een Cash Facility aanvragen. Bij gebrek aan provisie zal een betaling dan toch worden uitgevoerd in de kredietlijn.Bij wijze van éénmalige commerciele tegemoetkoming zullen wij de 7,26 EUR terugbetalen. Dit bedrag wordt vandaag nog gecrediteerd op de rekening van uw echtgenote. We vertrouwen er evenwel op dat u nu voldoende gea¯nformeerd bent en dat u weet op welke manier u gelijkaardige kosten in de toekomst kunt vermijden. * Orange DealsWij hebben uw opmerkingen doorgegeven aan de betrokken diensten. Men heeft dit nagekeken en de beloofde deals op uw rekening gecrediteerd:-De End of Year Deal: in de periode 16/12/20 - 03/01/21 moest er een betaling in de ING Deals plaatsvinden voor een minimum bedrag van 15 EUR. U heeft inderdaad gebruik gemaakt van Takeaway binnen deze periode en ontvangt dus 20 EUR.-Bijkomend ontvangt u ook nog een cashback (0,83 EUR) voor de Takeaway Deal (4% buiten levering en BTW)De collega's van de Klantendienst konden ons bevestigen dat u hen ook telefonisch had gecontacteerd voor dit probleem. Men heeft u toen uitgelegd dat indien uw echtgenote eveneens een tegemoetkoming wenst via de ING Deals, zij zelf persoonlijk contact moet opnemen met ING (02 464 60 01). U beschikt immers niet over een volmacht op haar rekening. * Sluiting kantoorING heeft recent inderdaad besloten om een aantal bijkomende kantoren te sluiten. Naar aanleiding van de Covid-crisis hebben we gemerkt dat onze clienten nog meer online bankieren. Het openhouden van kantoren in kleinere dorpen/ gemeentes is dan ook economisch niet haalbaar. Interbancair bekijkt men wel om nieuwe automaten te plaatsen om zo een betere geografische verspreiding van de betaalautomaten aan te bieden. Op termijn zullen er dus hier en daar wel nieuwe 'neutrale' automaten worden geplaatst die beschikbaar zijn voor clienten van meerdere banken. Indien u intussen een ING kantoor zoekt, kunt u terecht op onze site voor de meest up-to-date informatie.We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,ING Complaint ManagementT +32 2 547 61 01F +32 2 547 83 20Mailbox klachten@ing.beING Belgium,Sint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately.Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.

K. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

01/03/2021

Bedankt voor de oplossing alles is hier bij op gelost behalve de ing+ deal van mijn echtgenote zei kan niet bellen want ze spreekt alleen arabisch en Spaans via mail ook al geprobeerd via haar account maar via mail konde ze niet helpen ik zelf heb ook niet gebeld voor mijn account ik heb een chat functie die zei om een of andere reden niet heeft haar kaart kon ik wel aanvragen vragen zonder dat ze moest gezien of gehoord worden en werd dan thuis opgestuurd ik ben van mening dat dit niet mijn fout is dat jullie ing+ deals systeem dit niet juist berekend heeft en vind hier ook dat dit weinig te maken heeft me privacy .1 ben haar echtgenoot en regel alles voor haar .2 wat kan ze er op tegen hebben om 20 euro te ontvangen? In ieder geval bedankt om 2 van de 3 problemen op te lossen het was bijna perfect met vriendelijke groeten

ING - Bank and kantoren

Naar: K. V.

11/03/2021

Geachte heer Van Lent,Wij hebben de rekening van uw echtgenote zojuist gecrediteerd met 20 EUR bij wijze van commerciele tegemoetkoming omdat er een probleem was met de terugstorting via officiele weg.We vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,ING Complaint Management ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately.Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform