Terug

extra kosten voor levering na misinformatie in krefelwinkel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: KREFEL

16/12/2023

BesteWij kochten recent een inductievuur met elektrische oven bij Krefel.Na informatie opgezocht te hebben op internet voor een inductievuur met elektrische oven zijn mijn vrouw samen met mijn zoon naar Krefel Korbeek-Lo gegaan om meer informatie te krijgen. We waren namelijk niet zeker of dat vuur bij ons aangesloten kon worden (nu is het een gasvuur met elektrische oven). We informeerden bij de verkoper over de situatie nu en het inductievuur dat we op het oog hadden én lieten foto’s zien o.a. van onze elektriciteitskast thuis. Hij zocht op maar vond niet direct iets, haalde er een collega bij en uiteindelijk hebben ze het opgezocht op de site van Smeg. Ze verzekerden ons dat er absoluut geen probleem zou zijn om het vuur aan te sluiten. Vervolgens kochten we het vuur en werd de leveringsdatum voor drie dagen later geprikt.Drie dagen later komen de techniekers met het nieuwe vuur om het te installeren. Nadat zij het oude vuur van zijn plaats nemen is één blik van hen voldoende om te zien dat zij het niet kunnen aansluiten. Ook na inspectie van de elektriciteitskast in de kelder bevestigen zij nog eens dat het niet mogelijk is en dat er eerst elektriciteitswerken nodig zijn. We zeggen hen dat we het nochtans nagevraagd hadden in de winkel, waarop hij antwoordt dat het onmogelijk aan te sluiten is, maar dat ze het nieuwe toestel weer zullen meenemen en op “het platform” zetten en dan moeten we maar bellen voor de levering als de nodige werken uitgevoerd zijn. Ondertussen zijn de nodige elektriciteitswerken gebeurd, dus belden we vanmorgen naar Krefel voor de nieuwe levering. Helemaal op het einde, als de datum geprikt is, vertelt de dame dat we ook nog 30 euro zullen moeten betalen omdat het over een tweede levering gaat. Ook na de uitleg dat die tweede levering het gevolg is van foute info van Krefel zelf, houdt ze voet bij stuk en zegt dat er enkel niets betaald moet worden als we opnieuw naar krefel Korbeek-Lo gaan, de situatie daar nog maar eens uitleggen en die winkel haar dan een mail stuurt dat er geen leveringskosten betaald moeten worden.Het komt er dus op neer dat wij. door de fout van de verkopers nu zouden moeten betalen voor een tweede levering, tenzij we eerst helemaal terug naar de winkel lopen én zij hun fout erkennen en de leveringskosten kwijtschelden. Maar zelfs dat is geen zekerheid.

Berichten (1)

KREFEL

Naar: B. V.

19/12/2023

Hallo,Bedankt voor je bericht.Elektriciteit dient altijd conform zijn, zodat onze techniekers zonder problemen jouw toestel kan installeren.Indien dit niet het geval is, nemen de chauffeurs het toestel terug mee.Aangezien wij een tweede maal moeten langskomen voor de installatie, daar dit de eerste keer niet mogelijk was, rekenen wij altijd € 30 tweede verplaatsingskosten aan.Na nazicht merken we op dat er reeds een nieuwe leverdatum staat ingepland voor 02/01/2024.Je dient de € 30 te betalen aan de chauffeur op het moment van de herlevering.Bijgevolg kunnen wij geen gunstig gevolg geven aan uw verzoek.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf02PxdM:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform