Terug

Extra kosten boxx na stopzetting

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: Engie

19/08/2020

Beste, Recent veranderde ik van leverancier. Wij hadden evenwel de slimme thermostaat boxx geïnstalleerd en dienden na het afsluiten van het contract, het resterende bedrag te betalen (€190). Hier waren wij ons niet van bewust. Ondertussen weten we dat dit in de kleine lettertjes stond van het contract. We waren hier echter niet duidelijk van op de hoogte gebracht, ook niet toen we de aanvraag tot stopzetten hadden ingediend. Dit is geen klantvriendelijke manier van werken en we voelen ons bedrogen. Daarenboven was er evenmin de optie om het apparaat terug te geven en de resterende kosten niet te moeten betalen. Vriendelijke groeten,Paulien

Berichten (5)

Engie

Naar: P. B.

20/08/2020

Beste mevrouw BondeelTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 19 augustus 2020.Dank u voor deze reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumPPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: P. B.

24/08/2020

Geachte mevrouw Blondeel,Als gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch).Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

P. B.

Naar: Engie

24/08/2020

Geachte Engie,Ik kreeg inderdaad een e-mail met de vrijblijvende vraag jullie te contacteren. Hier werd evenwel geenszins expliciet naar boxx verwezen.  Daarenboven gaat dergelijke mail gemakkelijk verloren in de grote hoeveelheid mails die jullie sturen naar jullie klanten (soms meerdere per dag), waarvan de meerderheid reclame en aanbiedingen betreft. Er werd nooit een waarschuwing overgebracht betreffende het resterende bedrag van boxx alvorens het contract werd afgesloten. Opnieuw stel ik vast dat jullie aanpak hieromtrent klantvriendelijk noch transparant is. Jullie mogen dan wel contractueel ingedekt zijn, mijns inziens is het relevant dat dergelijke manier van werken publiekelijk te maken bij een instelling als Testaankoop, in de hoop dat andere huidige of potentiële toekomstige klanten niet in dezelfde vallen trappen als wij. Vriendelijke groeten,Paulien

Engie

Naar: P. B.

25/08/2020

Geachte mevrouw Blondeel,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 24 augustus 2020.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met de meeste hoogachtingComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: P. B.

02/09/2020

Geachte mevrouw Blondeel,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform