Terug

Extra kosten bij buitenlandse betaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. B.

Naar: KBC Verzekering

01/07/2019

BesteIk wilde een betaling doen naar Polen, maar wist niet zeker hoe ik dit moest aanpakken. Ik twijfelde welke overschrijving ik moest kiezen. Daarom zocht ik op Google: KBC betaling Polen. Het eerste zoekresultaat was effectief een link naar de KBC-website. Ik kwam terecht op https://www.kbc.be/ondernemen/nl/stappenplannen/kbc-touch/buitenlandse-overschrijving-uitvoeren.htmlIk volgde deze stappen, maar het lukte niet meteen. Ik kon het veld land niet invullen en probeerde het de dag nadien opnieuw. Toen lukte het wel, dus ik wou de betaling zo snel mogelijk in orde brengen. Het ging om een bedrag van €14,63 (61,50 zloty) en hiervoor werden €58,08 kosten aangerekend. Ik zag dit de dag daarna, en vond die kosten wel erg veel. Daarom nam ik telefonisch contact op met KBC. Al snel belde de bankdirecteur van mijn kantoor, wat ik wel apprecieerde. Hij kon de betaling niet meer terugroepen, en vertelde mij wat die kosten allemaal inhouden. Blijkbaar had ik gewoon een normale overschrijving kunnen doen en gingen die kosten dan veel lager liggen. Hij legde me alles goed uit, maar het was natuurlijk wel te laat. Als geste kon hij het bedrag van €9,68 terugbetalen aan ons, aangezien dit het bedrag is dat KBC zelf moet betalen. Hij zei me daarna ook dat ik bij zo'n vragen niet moet opzoeken op Google, maar contact moet opnemen met het digitale kantoor... Kan ik allemaal begrijpen, maar waarom staat die info dan niet op de website? Ik volgde letterlijk het stappenplan van op de officiële website van KBC. Daar staat ook nergens iets vermeld dat je Europese overschrijvingen op de normale manier dient uit te voeren. Ik nam nog contact op via Whatsapp, maar ook hier kreeg ik dezelfde boodschap. Ze konden me niet verder helpen. Op zich ben ik héél tevreden van KBC en de service, maar dit misverstand vind ik zo vervelend. Het gaat over nog bijna €50 extra kosten, die op dit moment erg veel zijn voor ons. Normaal gezien zou ik die overschrijving niet gedaan hebben op die manier, maar ik twijfelde, aangezien ik nog nooit geld overmaakte naar Polen. Dus ik volgde maar wat er mij verteld werd op de website van KBC. Als er daar zou gestaan hebben van Europese overschrijving kan op gewone manier, of gewoon ietsje meer uitleg... Maar die stond er niet. Buitenlandse overschrijving, ik vermoed toch dat Polen in het buitenland ligt... Ik vind het gewoon vervelend en toch ook wel misleidend dat die info dan te vinden is. Mensen verwachten de dag van vandaag dat ze juiste info kunnen vinden op de website.Mvg

Berichten (1)

KBC Verzekering

Naar: L. B.

01/07/2019

ConfidentialGeachte, Via uw dienst ontvingen we op 1 juli de klacht van mevrouw Lies BaekeKBC klachtenmanagement heeft het dossier onderzocht en ondertussen mevrouw Baeke een antwoord bezorgd.We vertrouwen er op u hiermee van dienst te zijn.Met vriendelijke groeten, KBC-Klachtenmanagement Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform