Terug

Extra kosten aangerekend Wifi Eco Compensation

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

N. P.

Naar: Orange

31/01/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 22/01/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 129,32. Dat moet echter een vergissing zijn: er is mij nooit verteld geweest dat ik kosten zou moeten betalen bij het terugsturen van defecte apparatuur. Wij zijn overgeschakeld van Telenet naar Orange sinds mei 2024. Wij hadden toen ook een Wifi-booster besteld @ 3 EUR per maand en deze waren ze vergeten. Enkele dagen later werd deze dan toch opgestuurd en moesten we deze zelf installeren. Het ding heeft nooit gewerkt, al zaten we in dezelfde kamer; amper Wifi. Daarop besloten wij na 6 maanden (januari) de booster terug te sturen. Ik reed hiervoor met de booster naar de fysieke Orange-winkel in Schoten. Daar vertelde men mij dat ik hem enkel kon opsturen en dat ik dit telefonisch via de klantendienst moest regelen. Hier kreeg ik geen waarschuwing van extra kosten bij het terugsturen van een defecte Wifi-booster. Enkele dagen later gebeld met de klantendienst die dan de Wifi-booster uit ons pakket haalde. Wederom geen waarschuwing van de extra kosten. De booster werd opgestuurd via B-Post op 06/01/2024 en geleverd op 08/01/2024. Toch kreeg ik hiervoor een waarschuwing dat deze nog niet ontvangen was en ik 40 EUR zou moeten betalen indien deze niet werd teruggestuurd. Ik ging er van uit dat dit opgelost zou geraken tot ik plots op de nieuwe factuur een bedrag van 50 EUR extra zag. Ik belde direct naar de klantendienst en deze vertelde mij dat dit lag aan het feit dat de booster nog niet was teruggestuurd. Als ik kon bewijzen via tracking dat deze was geleverd zou de 50 EUR gecrediteerd worden. Via mail heb ik dan het bewijs gestuurd maar van de kant van Orange bleef het stil. Een week later nogmaals de klantendienst gebeld en deze vertelde mij nu dat de booster inderdaad werd geleverd maar dat de 50 EUR een boete was omwille van het vroeger terugsturen van een !defecte! booster. Wij wouden 3 EUR maandelijkse kost besparen omdat de booster toch niet werkte en nu worden wij opgezadeld met meer kosten dan wat we de komende 6 maanden nog hadden moeten betalen van huur. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 79,32, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Berichten (3)

N. P.

Naar: Orange

15/02/2025

Beste, Hebben jullie dit al kunnen bekijken. Is ondertussen toch al 2 weken geleden. Via chat op Meta krijg ik ook amper antwoord. Mvg

N. P.

Naar: Orange

18/02/2025

Ondertussen terug antwoord gehad via Messenger, hier zegt men mij telkens dat er geen dossier is dat de versterker niet correct werkte. Dit is naar mijn mening een fout van jullie uit, niet van mij. Ik heb dit meermaals gemeld, zowel in de fysieke winkel als telefonisch. Dat jullie dan geen dossier hiervoor opmaken of verder geen info vragen is jullie probleem.

N. P.

Naar: Orange

20/02/2025

Bij deze is de 50 euro gestort, dit onder voorbehoud van al mijn rechten om extra kosten te vermijden. Dit heb ik ook vermeld in een e-mail naar mscenter@orange.be. Ik verwacht natuurlijk dat dit bedrag gecrediteerd wordt op de volgende factuur.

Bemiddeling door Testaankoop 20 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform