Terug

extra hoge factuur omwille van 'schatting van verbruik'

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. W.

Naar: FLUVIUS

13/12/2022

Roeselare, 13 december 2022Goedendag, Ik ben ontevreden over de service die Engie en Fluvius mij heeft geleverd.Ik ben erg teleurgesteld.Ik kreeg vorige week en deze week de eindafrekening van mijn GAS en Elektriciteit.€1800 en nog wat mag ik jullie betalen.Dit zou komen omdat er een schatting gemaakt is van mijn verbruikt in 2020.Het klopt dat ik het verbruik niet volledig kon doorgeven. Ik heb een huis gekocht in 2019 dat twee jaar had leeggestaan. Dus een recent verbruik van deze locatie was niet gekend.Maar om daarom de twee jaar daarna met hetzelfde excuus mij nu een factuur van €1800 en meer te sturen zonder dat er iemand is langsgekomen om het te bekijken, te controleren, mij eens op te bellen of het allemaal klopt…Ik heb steeds mijn meterstanden doorgestuurd.Ik heb alles gedaan wat nodig was om mijn facturen te beperken in gas en elektriciteit. Ik ben een zuinig verbruiker. Trek al mijn stekkers uit, laat geen lichten onnodig branden, heb geïnvesteerd in A label toestellen...Twee jaar geleden zouden jullie me €700 hebben terugbetaald op een ‘geschat verbruik’… Misschien had dit een lichtje moeten doen branden dat er iets niet klopte…Ik heb, had ook een tijd recht op sociaal tarief.Waarom wordt hier dan geen rekening mee gehouden in de verrekening?Ik weet nog maar een maand dat ik ergens het recht heb geopend op sociaal tarief.Ik was hiervan niet op hoogte.De medewerker van ENGIE die ik aan de lijn heb gekregen heeft me proberen uit te leggen hoe het komt.Dit heeft ze op een heel vriendelijk en professionele manier gedaan.Maar dit neemt niet weg dat er bij jullie (ENGIE en/of Fluvius) een fout is gebeurd.Ik richt deze mail tot jullie maar heb ook ENGIE aangeschreven.Het is niet ok om mensen op deze manier te behandelen, zeker niet in tijden als deze waarbij alles al zoveel duurder is, alles al stukken van mensen kost.En dan mag ik als alleenstaand mama van drie kinderen dit er ook nog eens bij krijgen. Mijn eindejaarpremie zal zelf niet toereikend zijn om deze factuur te betalen, die ik eigenlijk niet had hoeven te betalen als jullie jullie werk naar behoren hadden gedaan.Ik ben echt boos. Groet,Vanessa Wyckaert0476 72 36 89

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: V. W.

15/12/2022

Beste klantIk heb uw klacht goed ontvangen.Ik neem contact op met de betrokken dienst van Fluvius en zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: V. W.

16/12/2022

Beste mevrouw WyckaertOmtrent de toepassing van het sociaal tarief op uw afrekening, kan ik u enkel doorverwijzen naar Engie. Hier kan Fluvius geen informatie over geven.Wat betreft de aanrekening van het elektriciteits- en gasverbruik kan ik u na onderzoek het volgende meedelen:Tussen 13/11/2019 en 30/11/2022 werden de meterstanden -voor beide energieen- steeds geschat door Fluvius. U geeft aan dat u de meterstanden telkens heeft doorgegeven, maar hier is geen spoor van te vinden. Ik kan u enkel aanraden om bij ontvangst van de afrekening steeds de meterstanden op de factuur na te kijken. Indien u dan opmerkt dat de meterstanden op de factuur niet overeenkomen met de meterstanden die u zelf heeft genoteerd, kan u hieromtrent contact opnemen met uw leverancier, of rechtstreeks met Fluvius.Momenteel kan ik echter niet meer achterhalen wat hier eventueel misgelopen is.Aangezien de meterstanden een aantal keer geschat werden, kan dit een vertekend beeld geven van het werkelijke verbruik.Ik heb aan de dienst Metering Rectificatie van Fluvius gevraagd om het verbruik in de periode 13/11/2019 - 30/11/202 gelijkmatig te herverdelen, en enkel een correctie toe te passen voor de laatste 2 jaar, conform de geldende regelgeving.Hieronder een overzicht van de aanpassingen die op heden werden doorgevoerd, en die nog worden doorgestuurd naar uw leverancier voor aanpassing van de facturatie:Elektriciteit: * Periode 14/12/2021 - 30/11/2022: verbruik werd aangepast van 4767 kWh naar 2860 kWh * Periode 14/10/2020 - 14/12/2021: verbruik werd aangepast van 2088 kWh naar 2998 kWhAardgas: * Periode 14/12/2021 - 30/11/2022: verbruik werd aangepast van 23711 kWh naar 16977 kWh * Periode 14/10/2020 - 14/12/2021: verbruik werd aangepast van 30735 kWh naar 23329 kWhDit komt neer op een kwijtschelding van 997 kWh elektriciteitsverbruik en 14140 kWh aardgasverbruik.Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

V. W.

Naar: FLUVIUS

04/01/2023

Bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen om op mijn email te reageren.De beste wensen voor 2023.Vriendelijke groet,Vanessa


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform