Terug

Extra Check-in kosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: RYANAIR

05/01/2024

Ik had tickets geboekt voor 4 personen van Charleroi airport naar Krakow airport. Hierbij heb ik de optie genomen voor extra handbagage + priority boarding + stoelkeuze. Bij het boeken heb ik ook 4 stoelen aangeduid.Toen wij online wilden inchecken, kon ik via de Ryanair app niet anders dan 4 willekeurige stoelen te kiezen, verspreid over het vliegtuig.Omdat dit niet de stoelen waren die ik had gereserveerd, wou ik ook de check-in niet afronden. Ik was bang dat ik hiermee akkoord gaf om 4 willekeurige stoelen toe te kennen. Bij aankomst op de luchthaven, kon men mij bij de Ryanair desk ook niet verder helpen. Uiteindelijk waren we op minder dan 2 uur van het vertrek van het vliegtuig, én was het ook te laat om nog online in te checken. Wij hadden geen andere keuze dan € 220,- extra te betalen om in te checken via het loket, zoniet konden we niet op het vliegtuig.Bij de terugvlucht konden we evenmin de stoelen nog selecteren die ik gekozen had op voorhand. Ik heb dan genoegen genomen met 4 willekeurige stoelen om opnieuw een bijkomende kost van € 220,- te betalen indien ik niet op tijd zou kunnen inchecken.Maar ik vraag dus terug:- de € 220,- extra check-in kost(ik kón namelijk niet online correct inchecken en de servicedesk kon ons niet tijdig helpen waardoor ik op minder dan 2 uur voor de vlucht verplicht werd via het loket te gaan)- de meerkost voor vaste stoelkeuze die ik wel heb betaald, maar nooit gekregen (€ 234,-)Na contact met Ryanair via hun online klachtenformulier, contact met de chatbot en chatfunctie, kreeg ik enkel als antwoord terug dat ze niets terugbetalen omdat ik op minder dan 2 uur voor vertrek heb ingecheckt.Maar daarmee ben ik niet akkoord, de oorzaak van alle problemen lag net bij hén door mij niet de stoelen toe te kennen die ik gekozen/gereserveerd en betaald had.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform