Terug

exstra factuur na slotfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Eneco

27/11/2023

BesteWe willen bij deze, de teruggave van onze slotfactuur betwisten. We zijn jaren klant geweest en het laatste jaar hebben we verschillende keren telefonisch contact gehad over te hoge jaarafrekeningen en voorschotfacturen. Na het vertrouwen in jullie volledig verloren te zijn, hebben we het contract opgezegd en ons moeten neerleggen bij het feit dat jullie de foute berekeningen niet willen recht zetten. Kortingen die beloofd werden, werden niet gegeven. Jaarcontracten werden vroegtijdig stop gezet omdat het jullie niet uitkwam en contracten stopten te bestaan die eigenlijk voor een jaar waren aangegaan. Om nu weer extra geld te komen halen door u slotfactuur aan te passen na een half jaar vinden we echter niet gepast. We hebben Fluvius eveneens gecontacteerd en deze hebben ook laten weten dat er niets aan de meterstanden is gewijzigd bij jullie en er geen andere standen zijn doorgegeven. Dus wij zien geen enkele reden om dit bedrag terug te betalen. Eveneens is het schandalig dat u een hoger bedrag van onze rekening wilde halen dan nodig om dan mensen te laten geloven dat je geld terug trekt.

Berichten (1)

Eneco

Naar: N. V.

04/12/2023

Beste Geert,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop in verband met je afrekeningen.Uit nazicht bevestig ik jou dat we op 19-11-2023 een correctie hadden ontvangen van je netbeheerder. Naar aanleiding van je zonnepanelen dienden we namelijk rekeningen te houden dat deze vanaf 22-12-2022 geregistreerd waren onder het principe van terugdraaiende teller. Hierdoor diende er vanaf deze datum prosumententarief betaald te worden. Dit was op je originele slotafrekening niet aangerekend. Om deze reden hebben we je slotafrekening geannuleerd en 3 nieuwe afrekeningen opgemaakt. In bijlage het annulatiedocumenten samen met je nieuwe afrekeningen.Naar aanleiding van deze aanpassing heb je op heden een openstaand saldo van 3,35Eur. Alvast bedankt om ditte betalen op IBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/1509/61290+++.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform