Terug

European Dissability card geweigerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: PLOPSALAND

02/11/2021

Geachte heer, mevrouw Mijn zoon heeft ASS en kreeg na voorleggen van alle medische rapporten en testen een European dissability card.Deze kaart krijg je niet zomaar. Ze is geldig en erkend in heel Europa en geeft kortingen en extra voordelen voor gehandicapten. Een van deze voordelen in Belgische pretparken is bvb snellere of rechtstreeks toegang aan attracties. Dit laatste is van cruciaal belang voor mensen met ASS omdat zij niet tegen de vele prikkels kunnen en het lawaai van de lange wachttijden. Plopsaland de Panne weigert deze kaart echter te aanvaarden en vraagt extra medische informatie van dokters of het punten systeem waarop de kaart werd afgeleverd. Dit valt echter onder het medische geheim en kan ook enkel door dokters correct beoordeeld worden, niet door een Plopsaland medewerker. Daarom bestaat ook deze kaart. Zij is het bewijs van een erkende handicap. Tot groot ongenoegen werden ons vandaag deze broodnodige aanpassingen geweigerd.Wij gingen speciaal pas op de middag omdat mijn zoon dit geen hele dag volhoudt. Onze duur betaalde tickets gaan ook zo grotendeels verloren. Schandelijk dat een park dat zich zo kindvriendelijk opsteld gehandicapten in de kou laat staan terwijl alle andere parken zoals Walibi hier wel zeer constructief aan mee werken. Nog geen 2h later kon ik mijn zoon al gaan ophalen omwille van deze weigering. Zijn dag was niet verlopen zoals gepland. Wij hebben ons opnieuw naar de receptie gewend maar daar hebben ze absoluut geen begrip, laat staan kennis van medische dossiers.Ondanks zij de kaart kunnen weigeren hebben ze plots geen bevoegdheid meer om ons te helpen. Wij vragen dat dit wordt rechtgezet en dat de kaart zonder aanvaard zonder extra bewijs waar Plopsaland geen zaken mee heeft.Anders mogen zij van de lijst EDC worden geschrapt en als gehandicapt onvriendelijk park worden bekeken. Graag ook 3 nieuwe tickets volwassenen om deze dag opnieuw over te doen.Vriendelijke groeten Deprins Carl

Berichten (1)

C. D.

Naar: PLOPSALAND

24/11/2021

Geachte Heer, MevrouwTot mijn grote spijt heeft U tot op heden nog niet de tijd genomen om mijn klacht te behandelen.Op uw website vraagt U nog steeds extra medische informatie bovenop de erkende EDC. Sterker nog, U vraagt een attest dat slechts 1 jaar oud is! Alsof de handicap jaarlijks verdwijnt? Medische informatie die U niet mag vragen en waarom juist de EDC kaart is ontworpen. Hierdoor behandeld U de mensen met een handicap met weinig respect en hoort U niet in de lijst te staan van bedrijven die het EDC aanvaarden.Daarom vraag ik U nogmaals deze discriminerende aanpak te herzien en ons ter compensatie van de geleden schade 3 nieuwe toegangstickets voor Plopsa de Panne te bezorgen.In afwachting van een snelle reactie,met vriendelijke groetenCarl Deprins


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform