Terug

EU-261 compensatie na vluchtannulatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: RYANAIR

30/12/2022

Geachte heer/mevrouwOp 22 december hebben wij met Ryanair (via booking.com) een retourvlucht geboekt naar Tel Aviv met data 1 en 8 januari. Op 24 december kregen we een mail van Ryanair dat de terugvlucht was geannuleerd vanwege acties van het cabinepersoneel. We hebben eerst gekeken of we de reisdata konden wijzigen, maar het geboekte verblijf kon niet gewijzigd worden. Geen beschikbare andere vluchten waren geschikt. Daarom heb ik op 26 december gebruik gemaakt van het recht op restitutie van de vluchtboeking en via de website een aanvraag (met de nodige bijlagen) ingediend.De oorspronkelijke boeking is inmiddels verdwenen van de website van Ryanair (Mijn boekingen is leeg). Vermoedelijk kunnen we daarom de schadevergoeding waar we recht op hebben niet claimen via de website https://onlineform.ryanair.com/be/nl/eu-261. Hij herkent de boeking niet meer. Een popup-venster meldt: ongeldige boekingsgegevensWe eisen niet alleen restitutie van de boeking van de vluchten, maar ook EU-261 compensatie van 400 euro per persoon (dus 2x) om de overige schade te dekken (EU 261 verordening). Indien u meer informatie nodig hebt, ben ik altijd bereid om meer details te geven.Ik hoop zeer binnenkort een bevestiging te ontvangen van de restitutie van de vluchtboeking en van de wettelijk rechthebbende vergoeding (EU-261).

Berichten (1)

M. D.

Naar: RYANAIR

26/01/2023

Geachte,Teneinde een juridische procedure te vermijden, verzoek ik u dringend te reageren op mijn klacht en de wettelijk gereglementeerde compensatie terug te storten op mijn rekening.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform