Terug

Ethias doet NIET wat MOET!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: ETHIAS

17/03/2023

JULI 2022 PLANCKAERT TECHNICS, SPOELEWIELENLAAN 20, 8560 LENDELEDE PLAATST AIRCO-INSTALLATIE BIJ DE BUREN. • Bij het doorboren van de achtergevel... valt steengruis (baksteen & cement) op mijn nieuwe zonneluifel. (€ 4000) Snikheet weer, rolluiken neer en zonneluifel uit... (Uitval van 4 meter op 40 cm van de scheidingsmuur.) • Melding gemaakt van schade voor aansprakelijkheid en tussenkomst van verzekering. Planckaert belooft, via de buren, het nodige te zullen doen. 5 maanden later... geen Planckaert gezien noch gehoord! • Aangifte gedaan bij mijn eigen verzekeringsmaatschappij Ethias. Alle foto’s en opgevraagde gegevens overgemaakt. • Na 5 maanden van oorverdovende stilte... en na sterk aandringen bij Ethias, vindt er uiteindelijk een expertise plaats. VERLOOP EXPERTISE: • We starten met een rondje zwartepieten over aansprakelijkheid. Planckaert ontkent zonder blikken of blozen elke aansprakelijkheid! • Van een professionele expertise, mogen gedupeerden verwachten dat beweringen afgetoetst - en onwaarheden doorprikt worden! 1. Planckaert Technics beweert met sterke, dure stofzuigers te werken die steengruis opzuigen. Ieder logisch denkvermogen wéét dat, wanneer men de gevel van binnen uit naar buiten doorboort... de wegspringende brokstukjes aan de buitenzijde... onmogelijk opgezogen kunnen worden! Bij professionele experts schijnt deze logica evenwel niet door te dringen. 2. Elk gezond verstand wéét, dat het in Bissegem niet ànders regent dan elders! Steengruis en cementbrokjes komen ook hier niet uit de hemel gevallen! Deze logica geldt, helaas, niet voor verzekeringen. 3. Een vakkundige expertise... zal de brokstukjes toetsen aan de schade in de luifel! Gemotiveerde experten stappen 3 trapjes van de keukenladder op... en toetsen de brokstukjes aan de schade. De verkleuring in het doek... is de verkleuring van het steengruis! Zo nodig, wordt de afdekplaat bij de buren even losgemaakt om de brokstukjes op hun herkomst te identificeren. Van een professioneel uitgevoerde expertise totaal geen sprake!!!Neen dus, hier géén daden... maar woorden! Een blamage voor ons verzekeringswezen! VASTSTELLING: Deze expertise is hier alles, behalve vakkundig verlopen! Jarenlang vertrouwen gesteld in een degelijke verzekering die Ethias zou moeten vertegenwoordigen... En er ook de jaarlijkse premies voor betaald. ***De consument verwacht dus een nieuwe, maar dan wèl professionele expertise, die de bewijslast voor de aansprakelijkheid levert!***Planckaert komt hier wel héél goedkoop weg met zijn gebrek aan morele verantwoordelijkheidszin! Het volstaat om elke aansprakelijkheid te ontkennen en het schadedossier wordt afgesloten. AG Insurance komt het, in ieder geval, wèl goed uit. Kennelijk dè verzekering bij uitstek voor dergelijke ondernemers...Al eerder een gelijkaardige ervaring met AG meegemaakt! Professionaliteit heeft plaats gemaakt voor geldgewin ten koste van schadelijders die geen enkel aandeel hebben in de oorzaak van de schade. • Dergelijke wanpraktijken herleiden ook jarenlange goeie buurtschappen tot ‘burenruzie’! Tenslotte wenst niemand opgezadeld te worden met € 2000 schade door toedoen van werkzaamheden bij de buren. 7 maanden verder: Ethias heeft, in deze, nog altijd niet haar kerntaak vervuld! Hoog tijd NU om bewijslast te leveren en bedrieglijke praktijken te stoppen! *** Als schadelijder wens ik beroep te doen op mijn Ethias- rechtsbijstandsverzekering! ***Ethias stelt, dat de bewijslast moeilijk kan geleverd worden... terwijl deze, met een degelijke expertise, voor de hand ligt. *** Al verschillende keren Ethias aangeschreven met het dringend verzoek om hier werk van te maken. Ethias geeft haar klanten geen enkele respons meer! Een blamage aan het adres van ons Vlaams ondernemerschap en ons Verzekeringswezen dat blijkt geeft van onbetrouwbaar partnerschap. Bij Ethias... dus een waardeloos verzekeringscontract afgesloten!

Berichten (1)

ETHIAS

Naar: C. V.

22/03/2023

Ter bescherming van de privacy van onze klanten en onze eigen medewerkers, zullen wij geen klachten via dit medium behandelen.Wij nodigen u vriendelijk uit om uw klacht rechtstreeks aan de Dienst Klachtenbeheer van de verzekeringsmaatschappij over te maken.Email: klachtenbeheer@ethias.bePlease consider your environmental responsibility before printing this e-mail-------------------------------------------------------------------Ce message et ses annexes sont destinés à l'usage exclusif de ses destinataires et sont confidentiels. Si vous recevez ce message par erreur, merci de le détruire et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. Toute utilisation de ce message non conforme à sa destination, toute diffusion ou publication est interdite. Nous mettons tout en oeuvre pour éviter virus et altérations de nos messages. Nous ne pouvons cependant etre tenus responsables de la transmission accidentelle de virus ou d'altérations du présent message par faits de tiers.Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde personen of entiteiten. Indien u dit bericht per vergissing hebt ontvangen, gelieve dan onmiddellijk de verzender te verwittigen en deze e-mail te deleten. Ieder gebruik van dit bericht dat niet conform is met de bestemming ervan alsook de verspreiding of openbaarmaking is verboden. Wij stellen alles in het werk om virussen en wijzigingen van onze berichten te vermijden. Wij kunnen evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele overdracht van virussen of voor de wijziging van dit bericht door derden.Diese elektronische Nachricht und alle ihre Anlagen sind vertraulich und nur fa¼r den Adressaten bestimmt. Sollten Sie diese Nachricht irrta¼mlicherweise erhalten haben, bitten wir Sie, den Absender sofort zu benachrichtigen und die E-Mail zu la¶schen. Jegliche Verwendung die nicht im Einklang mit dem Zweck der Nachricht steht und jegliche Verbreitung oder Vera¶ffentlichung sind verboten. Wir unternehmen alle Anstrengungen, um Viren und a„nderungen an unseren Nachrichten zu vermeiden. Wir ka¶nnen daher auch nicht fa¼r die eventuelle aœbertragung von Viren oder a„nderung dieser Nachricht durch Dritte haftbar gemacht werden.This message and its attachments are confidential and are solely intended for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this message in error, you should delete it and kindly notify the sender by reply e-mail. Any non-conform use, dissemination or disclosure of this message is prohibited. We take all reasonable precautions to ensure that no viruses are present and that no unauthorised alterations are made to our e-mails. However, we are not liable for any accidental transmission of viruses nor for the alteration of this message by a third party.-------------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform