Terug

essentiële en dure breuk aan jong toestel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. M.

Naar: MIELE

09/01/2022

BesteEen kleine 4 jaar terug schaften we op 14/9/2021 een nieuwe vaatwasmachine aan type G 6060 SCVI via de verdeler Cor-gas te Deinze.We zijn over de jaren heen trouw gebleven aan het merk Miele o.w.v. de ervaren hoge kwaliteit, en dit reeds over generaties heen.Onze belangrijke grote huishoudtoestellen -zoals reeds bij onze ouders- zijn dan ook van Miele: wasmachine, oven, vaatwasmachine, droogkast, koelkast ..De breuk in onze jonge vaatwasser die we onlangs (december 2021) hadden betrof de circulatiepomp.De herstelling viel bijzonder duur uit: een kost van 427,30 euro voor het vervangstuk met daarboven 98,00 euro werkuren en 32,70 euro verplaatsing.Totaalprijs 558 euro.We vinden deze breuk van een essentieel onderdeel van deze jonge machine en de kostprijs voor herstelling helemaal buiten verhouding, en dit na de reeds aanzienlijke aankoopprijs van het gehele toestel.De garantietijd betreft 2 jaar, waardoor we geen beroep meer kunnen doen op deze recuperatie. Gezien de jonge leeftijd, de kostprijs bij aanschaf en de te verwachten kwaliteit van een Miele toestel begrijpen we deze breuk niet, noch de buiten proportie hoge kostprijs van het vervangstuk.We vernemen bijkomend dat dit een zwak punt betreft van deze reeks, en hoegenaamd niet aan “normaal gebruik” en slijtage” kan toegeschreven worden. Onze ontgoocheling is m.a.w. groot. Het is moeilijk aan te nemen dat een klant moet opdraaien voor een ondermaatse kwaliteit.Daarom menen we dat hier een gerechtvaardigde compensatie tegenover moet kunnen staan van een firma die kwaliteit, duurzaamheid en vertrouwen van de klant hoog in het vaandel draagt.We zien uw antwoord tegemoet en zullen hier rekening mee houden bij een volgende contact met uw firma.Vriendelijke groet

Berichten (2)

MIELE

Naar: G. M.

14/01/2022

Beste,Bedankt voor uw email. Ik heb de gegevens van de klant nodig.Met vriendelijke groetenLuiz SouzaConsumer Customer Contact CenterS.A. Miele N.V.Z.5. Mollem 480 - 1730 MollemConsumer02 4511616Dealer02 4511500Professional02 4511540www.miele.be/shop.miele.be

G. M.

Naar: MIELE

14/01/2022

BesteBedankt voor uw respons.Onze gegevens:Mommerency-Duhem GijsDomien Ingelsstraat 479031 Drongentel +32478461593mommerency-duhem@skynet.beVriendelijke groet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform