BesteEen kleine 4 jaar terug schaften we op 14/9/2021 een nieuwe vaatwasmachine aan type G 6060 SCVI via de verdeler Cor-gas te Deinze.We zijn over de jaren heen trouw gebleven aan het merk Miele o.w.v. de ervaren hoge kwaliteit, en dit reeds over generaties heen.Onze belangrijke grote huishoudtoestellen -zoals reeds bij onze ouders- zijn dan ook van Miele: wasmachine, oven, vaatwasmachine, droogkast, koelkast ..De breuk in onze jonge vaatwasser die we onlangs (december 2021) hadden betrof de circulatiepomp.De herstelling viel bijzonder duur uit: een kost van 427,30 euro voor het vervangstuk met daarboven 98,00 euro werkuren en 32,70 euro verplaatsing.Totaalprijs 558 euro.We vinden deze breuk van een essentieel onderdeel van deze jonge machine en de kostprijs voor herstelling helemaal buiten verhouding, en dit na de reeds aanzienlijke aankoopprijs van het gehele toestel.De garantietijd betreft 2 jaar, waardoor we geen beroep meer kunnen doen op deze recuperatie. Gezien de jonge leeftijd, de kostprijs bij aanschaf en de te verwachten kwaliteit van een Miele toestel begrijpen we deze breuk niet, noch de buiten proportie hoge kostprijs van het vervangstuk.We vernemen bijkomend dat dit een zwak punt betreft van deze reeks, en hoegenaamd niet aan “normaal gebruik” en slijtage” kan toegeschreven worden. Onze ontgoocheling is m.a.w. groot. Het is moeilijk aan te nemen dat een klant moet opdraaien voor een ondermaatse kwaliteit.Daarom menen we dat hier een gerechtvaardigde compensatie tegenover moet kunnen staan van een firma die kwaliteit, duurzaamheid en vertrouwen van de klant hoog in het vaandel draagt.We zien uw antwoord tegemoet en zullen hier rekening mee houden bij een volgende contact met uw firma.Vriendelijke groet