Terug

Ernstige gebreken en arrogante klantendienst

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Orange

21/10/2019

Voorwoord: Recentelijk zijn wij overgestapt van Telenet naar Orange voor ons internet. Deze overstap deden we naar een Love Duo abonnement (incl. mobiele telefonie)Probleem 1:Online kon ik mij niet aanmelden omdat identiteitskaarten van andere landen niet worden geaccepteerd bij Orange. Dit is dus absoluut niet getest geweest door Orange. In mijn geval was het de Nederlandse identiteitskaart. Hiervoor ben ik naar de Orange shop moeten gaan en daar alles in orde moeten maken.Achteraf kwamen we er achter dat de webpromo dan dus ook niet voor ons van toepassing was... Na een telefoontje was dit in orde.Probleem 2:Wij mochten bij Telenet genieten van het sociaal tarief. Voor het gemak had ik de naam van het abonnement op mijn eigen naam gezet. Na een aanvraag per brief te hebben gedaan naar Orange kregen we van het BIPT te horen dat het niet kon omdat er nog een abonnement actief was op naam van mijn moeder. Telenet in dit geval. Na een telefoontje naar Telenet bevestigden zij dat het dossier was gesloten en Orange het verder moest afhandelen.Nadat ik contact op nam via Facebook chat met de klantenservice van Orange zei de medewerker dat ik het abonnement op naam van mijn moeder moet overdragen waarna ik een seintje moest geven en alles zou worden afgehandeld. Nadat de overdracht was uitgevoerd, gaf ik dit aan en werd mij doodleuk meegedeeld dat ik de aanvraag maar opnieuw moest indienen.Hierop reageerde ik dat dit niet het geval mocht zijn omdat ik dus gewoon een seintje moest geven... Maar nee. Het antwoord uiteindelijk is een GIF plaatje met sorry en een verwaande reactie van een vrouw.1 telefoontje later naar de klantendienst en het is gefixt. Werkelijk een raadsel voor mij waarom dit niet via de Facebook chat kon (zeker anno 2019).Probleem 3:Na de overstap (zie probleem 2) konden wij onze online facturen niet meer via de klantenzone betalen omdat het account is overgedragen naar hetzelfde e-mail adres met een andere naam.Werkelijk een geluk dat we de factuur nog konden vinden via e-mail om gezeik met herinneringen en boetes te voorkomen...Probleem 4:Probeer eens te bellen met een ander (niet Orange nummer) naar de klantendienst (+32 2 745 95 00)? Dit eindigt altijd op een Franse keuzemenu...Wij staan op het randje om weer over te stappen naar een provider die deze simpele zaken wel in orde heeft en goed deze procedures heeft getest.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform