Beste,
Ik heb op 24/7 dit abonnement genomen bij DAZN:
Betalingstermijn: Maandelijks
Abonnementsduur: Opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen
Betaald bedrag: 34.99 EUR
Startdatum abonnement: 2025-07-24
Einddatum abonnement: 2025-08-24
Dit abonnement heb ik laten doorlopen in augustus, en dan heb ik gekeken in mijn account naar de opties om het om te zetten in een jaarabonnement. Daar stond dat dit 24,99€ per maand zou kosten.
Maar ondertussen las ik overal dat er een promotie liep waarbij de prijs per maand 19,99€ was.
Ik heb dan via chat contact opgenomen met de klantendienst van DAZN, ergens eind augustus. De persoon van de klantendienst vertelde me dat die mijn vraag ging doorgeven aan de dienst facturatie en dat ik via e-mail een antwoord zou krijgen.
Op 1 september krijg ik 2 e-mails met deze titels:
- Gelukt! Jouw nieuw jaarabonnement
- Jouw abonnement bij DAZN is gestart!
In deze emails staat de volgende abonnementsinfo:
Betalingstermijn: Jaarlijks
Abonnementsduur: minimale duur van 12 maanden
Betaald bedrag: 299.88 EUR
Startdatum abonnement: 2025-09-01
Einddatum abonnement: 2026-09-01
Ik kijk naar mijn bankapp, en merk dat dit bedrag is geïnd op mijn creditcard.
Ik heb dit abonnement NIET aangevraagd, want dit gaat dus -omgerekend- om 24,99€ per maand.
Ik neem opnieuw via chat contact op met DAZN, en de persoon daar neemt nota en zegt dat die het zal doorgeven.
Op 3 september krijg ik weer een e-mail van DAZN met weer de titel: 'Jouw abonnement op DAZN is gestart' en met deze abonnementsinfo:
Over je abonnement:
Betalingstermijn: Maandelijks
Abonnementsduur: minimale duur van 12 maanden
Betaald bedrag: 24.99 EUR
Startdatum abonnement: 2025-09-03
Einddatum abonnement: 2026-09-03
En ja hoor: er is ook weer 24,99€ geïnd op mijn creditcard.
Ik krijg ook een e-mail van support van DAZN, met hierin het volgende:
"We willen je laten weten dat we de terugbetaling van 299,88 EUR hebben verwerkt. Het terugbetaalde bedrag zal binnen 7-10 werkdagen op je oorspronkelijke betaalmethode worden bijgeschreven. Neem contact op met je bank voor een update over de terugbetaling.
Voor het jaarabonnement is je verzoek op 27 augustus doorgestuurd naar het facturatieteam om het abonnementsplan te wijzigen. Na controle bleek echter dat je niet in aanmerking komt voor de aanbieding van € 19,99. Het interne team heeft daarom het jaarabonnement van € 24,99 toegepast.
Helaas moeten we je informeren dat we volgens de Algemene voorwaarden het abonnement niet kunnen annuleren of een terugbetaling verstrekken tijdens de actieve contractperiode."
De dienst facturatie heeft dus blijkbaar beslist dat ik niet in aanmerking kwam voor de promotie van 19,99€ en dan VOOR MIJ beslist om een jaarabonnement van 24,99 per maand te starten.
Dit is volledig onaanvaardbaar en ik eis dan ook dat dit abonnement meteen wordt stopgezet. Ik heb nooit mijn akkoord gegeven om aan deze prijs een abonnement te starten.
Ik heb andermaal contact gezocht met support, deze keer door te replyen op de vorige e-mail.
Dit is hun antwoord:
"We begrijpen je bezorgdheid en willen dit graag verduidelijken. Na je account te hebben bekeken, kunnen we bevestigen dat er momenteel slechts één actief jaarabonnement is, met een maandelijkse betaling van € 24,99, dat afloopt op 31 augustus 2026.
Volgens onze Algemene voorwaarden kan dit type abonnement niet tussentijds worden geannuleerd. Je kunt het abonnement echter wel annuleren, zodat het niet automatisch wordt verlengd na de huidige termijn. We hebben dit proces voor je gestart."
Dus mijn abonnement is nu 'opgezegd' door DAZN zelf, maar ik moet wel nog het hele jaar elke maand 24,99 betalen want 'dat staat in de voorwaarden.'
Dit is absoluut onaanvaardbaar en ik eis dan ook dat de reeds geïnde 24,99€ wordt teruggestort en dat de automatische incasso op mijn creditcard meteen wordt stopgezet.