Terug

Enorm hoge factuur van paar jaar terug

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. B.

Naar: FLUVIUS

04/06/2023

Het probleem dat we hebben is al van een lange tijd terug en geraakt maar niet opgelost, omdat fluvius ons maar niet hielp en geen gehoor gaf aan ons probleem. Dit geven ze zelf ook toe maar wachten nu al maanden op response wat ze daarvoor willen doen. Met als gevolg, omdat zij maar geen reactie gaven op onze vraag komen die van de vlaamse energieleverancier( daar zaten we toen bij) constant af met extra kosten. Wat uiteraard ook niet de bedoeling kan zijn dat we deze betalen. We hebben steeds hierop gereageerd en met mails van fluvius dat we zelf nog wachtende zijn. En wat is nu verder het probleem, fluvius zegt dat wij voor de periode van 08/01/2020 tot 07/12/2021€ 6950,41 moeten betalen. Dit is absurd en toen waren er nog niet eens de rare tijden van elec gelijk nu al is geweest. Ons verbruik zou Verbruik dag: 2304,82 kWhVerbruik nacht: 2127,86 kWh moeten zijn geweest. we hadden toen niet eens de digitale meter maar zo een tijdelijke bouwmeter. We waren toen aan het bouwen. Fluvius beweert nu dat het wel aan de bouw zou liggen en dat het ons meer heeft gekost dan gedacht. Terwijl wij niet met grote of speciale bouwmachines hebben gewerkt zoals kranen. Wij hebben verschillende Electriciens gecontacteerd en deze konden ook geen verlies vinden en zeiden allemaal hetzelfde: Het kan gewoon niet zijn dat je zoveel verbruik hebt gehad. Dit verbruik is gewoonweg absurd. Dus bij deze willen wij hulp om dit eindelijk op te lossen alsook voor de extra kosten die er zijn bij gekomen terwijl we telkens ook de juiste instanties op de hoogte hebben gesteld dat we met dit porbleem zitten en dat fluvius deze nog moest bekijken.

Berichten (5)

FLUVIUS

Naar: Y. B.

05/06/2023

Beste,Op 21/03/2023 hebben wij ons standpunt reeds kenbaar gemaakt aan de klant.Zonder bijkomende bewijzen blijven wij dan ook bij ons toen meegedeeld standpunt.De meter is in de betwiste periode ook ter plaatse geijkt geweest en daaruit bleek duidelijk dat meter correct werkte.We begrijpen dat de verbruiken hoog zijn maar dat wil niet zeggen dat ze niet gedaan zijn.Tijdens de bouw van een woning kunnen de verbruiken hoog oplopen door het gebruik van allerlei machines.Voor Fluvius is deze klacht reeds afgesloten.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

Y. B.

Naar: FLUVIUS

23/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

FLUVIUS

Naar: Y. B.

26/06/2023

Beste,Fluvius blijft bij zijn standpunt dat er geen onregelmatigheden zijn vastgesteld aan de meter.Zoals je zelf aangeeft is de meter wel degelijk geijkt geweest, deze ijking heeft plaats gevonden in 2019 en zit midden in de door u betwiste periode.Zoals reeds eerder vermeld zonder bijkomende bewijzen kunnen wij niet overgaan toe een herberekening van de verbruiken omdat er geen enkele basis is om dit te verantwoorden.Als we naar het verbruik op de analoge meter gaan kijken zien we dat dit verbruik na de werken erg sterk daalt en in dezelfde grootorde ligt zoals nu op de digitale meter wordt gemeten. (zie bijlage).Voor Fluvius is deze klacht dan ook afgesloten.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

Y. B.

Naar: FLUVIUS

03/07/2023

Beste, hartelijk dank voor uw reactie.Nogmaals de ijking waarover u spreekt, en dit heb ik al vaker vernoemt gaat niet over hetgeen wat ik over heb. Doordat u dit zegt, doet u alles teniet waarover ik het eigenlijk heb. En dus ook over het feit dat ik dit heb gevraagd om de meter na te zien en deze door de werknemers gewoon is afgebroken en niet is nagezien zoals afgesproken. reeds is er mij meermaals ook meegedeeld dat er inderdaad langs jullie kant voor gans de periode vele administratieve fouten zijn gemaakt waardoor alles op termijn is geraakt en waardoor wij maar in de problemen blijven zitten. Hiervoor is er gezegd dat er wordt gekeken naar een tegemoetkoming waarop de dag van vandaag nog steeds niets heb vernomen van jullie. Dit is weeral iets dat ik aan jullie zoveel beloftes kan bijvoegen maar die niet worden uitgevoerd. Ik merk ook dat uw mail niet meegaand is met onze situatie maar eender aan de vrij korte kant is. Nogmaals wij blijven dankbaar voor uw reactie

FLUVIUS

Naar: Y. B.

05/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform