Terug

Enorm beschadigde doos - artikel ontbreekt!

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

Y. S.

Naar: ZALANDO

13/11/2025

Beste Ondanks veel mail- en chatverkeer met Zalando zit ik met mijn handen in het haar. Op vrijdag 3 oktober wilde ik mijn pakketje van Zalando gaan afhalen in het afhaalpunt. Eens daar aangekomen zag ik dat het pakket enorm beschadigd was. De eigenaar van het afhaalpunt kan dit mee bevestigen en had er op dat moment ook foto’s van genomen. Bij het bekijken van de inhoud bleek er een artikel te ontbreken (met een waarde van 254,96 euro). Vervolgens heb ik meteen contact opgenomen met Zalando. Als eerste diende ik een rechtsverklaring in te vullen en hen terug op te sturen. Dit gedaan te hebben, kreeg ik de reactie dat hun vervoerder aangaf het onbeschadigd geleverd te hebben en ze niet konden instaan voor een terugbetaling. Hier ben ik op blijven hameren en blijven terugmailen dat het op deze manier niet zomaar kan afgesloten worden. Ze zeggen grondig onderzoek verricht te hebben maar er is helemaal niets grondig gebeurd. Ze zeggen enkel onze vervoerder geeft aan het onbeschadigd geleverd te hebben en daar stopt de kous. Ze hebben nooit contact opgenomen met Bpost en nooit gevraagd naar bewijzen van foto’s, alsook hebben ze nooit contact opgenomen met de eigenaar van het afhaalpunt die kan bevestigen hoe het werkelijk geleverd is geweest. Bpost heb ik al zelf gecontacteerd gehad en zij zeggen mij dat Zalando Bpost moet contacteren om het nog verder te onderzoeken maar dat hebben ze nooit gedaan waardoor Bpost verder niet kan helpen. Het is aan Zalando om dit op te lossen maar ze doen gewoon niets en blijven gewoon de hele tijd hetzelfde terugmailen dat hun vervoerder alles perfect heeft afgeleverd. Ondertussen ben ik ook al naar de politie geweest en zij hebben hier een meldingsplicht van gemaakt maar de politie geeft aan dat dit niet het standaard protocol is en de politie er geen bevoegdheid in heeft omdat het handelt over een burgerlijke zaak. Zij zeggen ook dat Zalando dit zelf dient op te lossen en ik voet bij stuk moet houden en eventueel een ombuds moet inschakelen. Daarom mijn bericht naar jullie. Ik sta op het moment met mijn rug tegen de muur. Ik krijg ondertussen ook al betalingsherinneringen van dit artikel met daarbij extra kosten om te betalen. Maar ik weiger om te betalen voor iets wat ik nooit ontvangen heb. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen… Ik krijg de foto’s niet geüpload van de beschadigde doos. Ik hoor graag hoe ik jou alle bewijzen nog op een andere manier kan doorsturen. Mvg

Bemiddeling door Testaankoop 19 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform