Terug

Engie weigert maandelijkse afrekening ipv jaarlijks

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Engie

27/12/2023

Sinds meer dan een half jaar ben ik in het bezit van een digitale meter. Ik zou graag een maandelijkse afrekening ontvangen op basis van mijn werkelijke verbruik. Enige tijd geleden heb ik dit aangevraagd bij Engie, maar Fluvius heeft de aanvraag afgewezen vanwege onjuistheid. Sindsdien ben ik bij Engie van het kastje naar de muur gestuurd. Ze beweren herhaaldelijk eraan te werken, maar tot op heden is het nog niet in orde. Een klacht die ik bij de interne klachtendienst van Engie heb ingediend, heeft geen reactie opgeleverd. Onlangs heb ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst en een schriftelijke klachtenbrief gestuurd naar het kabinet van de bevoegde minister voor consumentenzaken om dit probleem aan te kaarten. Ik blijf een onmiddellijke oplossing van Engie verwachten. Zolang dit niet plaatsvindt, zal ik dit probleem publiekelijk blijven benadrukken.HoogachtendOntevreden klant

Berichten (3)

Engie

Naar: A. C.

28/12/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

A. C.

Naar: Engie

11/01/2024

Tot op heden (enkele weken later) heb ik niks meer vernomen van Engie. Enkel bovenstaand automatisch antwoord heb ik ontvangen. Nog steeds kan ik op geen enkel mogelijke manier een maandelijkse afrekening verkrijgen van Engie. Dit is ronduit schandalig.

Engie

Naar: A. C.

24/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform