Terug

Engie weigert door hun geinstalleerde boiler module weg te halen (boxx)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. P.

Naar: Engie

14/01/2020

Beste, mijn vorige huurder liet een Boxx (slimme thermostaat van Engie - Electrabel) installeren. Nu liep haar huurcontract ten einde en heeft ze ook een verhuis aangevraagd bij Engie, Engie zei haar dat ze het toestel mocht laten hangen, hoewel ik uitdrukkelijk had meegegeven dat ik dit niet wou. Ze heeft daarna opnieuw contact opgenomen met Engie met de boodschap dat deze weggehaald moest worden, maar Engie heeft haar opnieuw overtuigd om deze te laten hangen. Ik wil geen Thermostaat die wifi nodig heeft om te werken, ik had een goede thermostaat hangen. De huurster heeft dan zelf de display weg gehaald, nu blijkt er nog een boiler module geïnstalleerd te zijn zonder mijn weten. Dit zit volgens Engie vervat in de toestemming die ik gaf om een nieuwe thermostaat te plaatsen, hier ga ik niet mee akkoord, er zijn namelijk intern aan mijn boiler zaken veranderd waarvoor ik nooit mijn akkoord gegeven heb. Ze weigeren dit toestel nu ook weg te halen zonder kosten, ik zou dus moeten betalen voor een technieker om een toestel dat ze, zonder mijn toestemming geïnstaleerd hebben, weg te halen. Dit lijkt mij volledig absurd. Ik heb hen dan ook aangesproken op hun verantwoordelijkheid en gezegd dat ik hier mee verder zou gaan als dit niet opgelost werd. Ze waren er erg van overtuigd dat hun juridische dienst genoeg bewijs had van mijn akkoord, hoewel ik nooit één handtekening heb gezet om toelating te geven voor deze wijzigingen. Een nieuwe thermostaat ophangen met 2 vijzen lijkt me inderdaad een kleine ingreep die een huurder mag doen, wijzigingen aanbrengen aan de interne bedrading van mijn boiler lijkt me iets wat niet zomaar kan of mag.Kunnen jullie me hier bij helpen?

Berichten (2)

Engie

Naar: E. P.

14/01/2020

Geachte mevrouw Peeters,Test Aankoopbezorgde ons uw klacht op 14 januari 2020.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie-electrabel.beof via uw online energiedesk.Met de meeste hoogachting Complaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie-electrabel.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: E. P.

22/01/2020

Geachte mevrouw Peeters,Als gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch).Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie-electrabel.be of via uw online energiedesk.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie-electrabel.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform