Terug

Engie rekent voorschotfacturen aan van 24 maanden verbruik

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. T.

Naar: Engie

19/07/2023

Deze meter heeft enkel het verbruik van twee lampjes in de gemeenschappelijke gang van een appartementsgebouw van 2 verdiepingen. De jaarlijkse factuur is (zelfs sinds de nieuwe tarieven) gemiddeld 150 euro (jaarbasis !!!) Om de één of andere reden heeft Engie onterecht de maandelijkse (!!!) voorschotfactuur opgetrokken tot 180 euro......De maandelijkse factuur werd inmiddels gereduceerd tot 5 euro (zoals voordien) maar Engie blijft betaling eisen van twee (foute) voorschotfacturen van 180 euroWelke oplossing verwacht u van het energiebedrijf ?....Engie weigert de creditering van de twee foute voorschotfacturen. Wij betaalden vorige maand reeds het correcte bedrag van de voorbije maanden (zoals we sinds een tiental jaar doen)

Berichten (3)

Engie

Naar: P. T.

25/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

P. T.

Naar: Engie

28/07/2023

Hallo, bedankt voor uw beleefd tweetalig standaard bericht dat wéér géén zoden aan de dijk brengt en het misprijzen tegenover de klanten manifest etaleert. Foute facturatie geëscaleerd bij de ombudsdienst. Beleefde groeten.

Engie

Naar: P. T.

04/08/2023

BesteAls gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch).Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33 of via onze website www.engie.be.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden.Voor meer informatie betreffende uw ontvankelijke klacht via de Ombudsdienst voor Energie verzoeken wij u om contact op te nemen met de dossierbeheerder van Ombudsdienst voor Energie.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform