Betreft: Klacht over onterecht ontvangen factuur en incassomaatregelen.
Beste, ik wil via deze een klacht in dienen tegen Engie omdat ik onterecht factuur gekregen heb via De Wilde en Partners Gerechtsdeurwaardes - Gasmeterlaan 191, 9000 Gent. Ik betwist deze factuur te betalen want op mijn account van Engie zie ik dat er veel fouten zijn gemaakt op de facturen.
Ik ben in juli 2024 overgestapt naar ander energie leverancier via een vergelijking dienst voor energie, in mei heb ik Engie op de hoogte gebracht over mijn beslissing en ik heb de betaling via domiciliering met Engie stopgezet. ik vraag me af waarom mijn dossier naar incasso werd gestuurd terwijl ik altijd mijn facturen had via domiciliering betaald.
Via deze weg wil ik ook een klacht indienen tegen Engie, aangezien ik onterecht facturen heb ontvangen voor de maanden juli, augustus en september 2024. In april 2024 heb ik de afrekening voor het jaar 2024 voldaan met een bedrag van €1178,90. Echter, op mijn account bij Engie zie ik dat er nog facturen voor de genoemde maanden openstaan, terwijl ik in juli 2024 al ben overgestapt naar Mega als nieuwe energieleverancier.
Ik betwist deze facturen omdat ik gedurende de maanden juli, augustus en september geen klant meer was bij Engie. Ik ben niet van plan om mijn elektriciteitsverbruik twee keer te betalen: zowel bij Engie als bij Mega. Dit lijkt een fout te zijn, aangezien ik mijn contract bij Engie al beëindigd had. In de bijlage stuur ik alle benodigde documenten die mijn dossier kunnen helpen herbekijken.
Ik verzoek u vriendelijk om de onterecht facturen voor de maanden juli, augustus en september 2024 te herzien en ongedaan te maken.
Met vriendelijke groeten
Bouchoutrouch Latifa