Terug

Engie: Misleiding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. L.

Naar: Engie

17/02/2025

Geachte, Ik heb de klacht hieronder eerder via webmail opgestuurd naar Engie op 12/02/2025, doch tot op heden geen antwoord. Ik heb verleden jaar op 04/04/2024 een contract afgesloten met Engie voor de bedeling van gas en electra voor een periode van drie jaar. Ik heb dit telefonisch afgesloten en naderhand heeeft Engie mij het contract toegestuurd met de algemene voorwaarden. Er werd mij gezegd dat dit een vast contract was "Easy" voor drie jaar. Ik was in de veronderstelling dat dit gedurende drie jaar aan een vaste prijs was, hetgeen mijn vorig contract bij Engie ook was (drie jaar aan een vaste prijs). Groot was mijn verbazing toen ik een paar dagen geleden een mail kreeg met nieuwe voorwaarden (en dus nieuwe prijs) van mijn bestaand contract, wat zou ingaan in l dit jaar. Dit zou gepaard gaan met een gevoelige prijsverhoging. Ik belde met Engie en vroeg wat de bedoeling was: Engie zei me dat het een vast contract was wat ik had afgesloten waarbij de prijs jaarlijks zou aangepast worden. Maw. de term "VAST" werd eigenlijk herleid tot "vast voor een jaar". Dit is mij bij aanvang echter niet medegedeeld, maar natuurlijk stond dit wel vermeld op het schriftelijk contract dat ik echter na afsluiting van het contract heb ontvangen. Die voorwaarden heb ik niet nagelezen en dus was ik de pineut. Mijn fout ? Ik vind echter dat Engie mij misleid heeft. NOOIT is gesproken over de veranderde definitie van de term "VAST". Nooit heeft men mij gezegd dat mijn contract jaarlijks zou worden herzien. Engie goochelt met de woorden "VAST" alsof de prijs werkelijk vast zou liggen voor drie jaar wat geenszins het geval is. Ik vraag me eigenlijk af wat nu nog vast is aan mijn huidig contract. OK, het is geen variabel contract maar het is dus geen vast contract voor drie jaar. Het is een vast contract voor 1 jaar. Want wat bedoelt Engie eigenlijk met "vast contract voor drie jaar" als zij het na een jaar mogen verhogen ? Dit is een grove misleiding. Ik ga hier daarom niet mee akkoord en dien derhalve deze klacht in. Ik hoop dat Engie dit voorstel terugtrekt en dat ik als jarenlange trouwe klant van het bedrijf hier niet bedrogen uitkom.

Berichten (2)

Engie

Naar: E. L.

18/02/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Bruxelles Belgium www.engie.be

Engie

Naar: E. L.

19/02/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: lundi 17 février 2025 17:15 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Engie: Misleiding Engie: Misleiding ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Bemiddeling door Testaankoop 20 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform