Terug

Engie maakt geen jaarafrekening op en pauzeert voorschotfacturen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. P.

Naar: Engie

07/06/2023

Beste,Zoals elk jaar hebben wij in Maart 2023 onze jaarafrekening van Engie gekregen, echter vlak hierna hebben wij een annulatiefactuur aangeregen om dezelfde jaarafrekening te annuleren. Vermoeden is dat dit komt doordat onze zonnepanelen en batterij installatie rond deze periode werd goedgekeurd bij Fluvius waardoor Engie misschien retrospectief een injectietarief moet berekenen.Het probleem nu echter is dat we 3 maanden verder zijn, nog steeds geen nieuwe jaarafrekening hebben gekregen en ondertussen ook geen voorschotfacturen (mogen) betalen.3 telefoons (april-mei-juni) verder is het duidelijk dat de helpdesk enkel kan zien dat men 'bezig' is met onze factuur en dat we geduld moeten uitoefenen. Ze kunnen de dienst die zorgt voor de facturatie niet contacteren en kunnen mij verder ook niet helpen. De voorschotten kunnen enkel betaald worden nadat de jaarafrekening is opgesteld.Ik wil absoluut voorkomen dat ik plots voor 2000 euro voorschotten met 'inhalen' en wens dus met spoed een eindafrekening te ontvangen.Bedankt alvastGroeten van een klant die wil betalen, maar niet mag

Berichten (4)

Engie

Naar: B. P.

08/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

B. P.

Naar: Engie

26/06/2023

Beste,Ondertussen is de situatie nog steeds onveranderd gebleven. Wanneer mag ik een oplossing verwachten?Vriendelijke groeten

Engie

Naar: B. P.

22/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: B. P.

22/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 26 juin 2023 09:04À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Engie maakt geen jaarafrekening op en pauzeert voorschotfacturen - (CPTBE01807267-60)Klacht - Engie maakt geen jaarafrekening op en pauzeert voorschotfacturen - (CPTBE01807267-60) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform