Terug

ENGIE home assistance verzekeringspolis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Engie

01/07/2021

GeachteIk schrijf u naar aanleiding van een geschil met de firma ENGIE. Wij hebben twee onderhoudscontracten. (Home maintenance en Home assistance) (klantnummer2151349152) Voor dit laatste contract betalen wij jaarlijks 93€. De 93€ voor dit jaar werd reeds keurig betaald zoals het hoort. Het probleem begon echter toen wij de verzekeringspolis wilden gebruiken naar aanleiding van een defect aan onze Ketel. De automatische ontsteking werkt niet meer. (enkel manueel) Wat niet alleen voor vervelede toestanden zorgt als het ’s morgens 14 graden is, maar wat bovendien ook tot gevaarlijke toestanden kan leiden. Tot tweemaal toe hebben wij Engie gebeld en gevraagd om een technieker te sturen zoals vermeld staat in het contract. De eerste keer weigerden ze omdat het ,naar eigen zeggen , maar vanaf 17°C was. Overdag haalden we 20°C maar ’s morgens was het 14)C Dus helaas . wij konden geen gebruik maken van de polis waarvoor wij al jaren bestaalden. Toen wij de volgende dag uiteraard hetzelfde probleem hadden met de ketel Belden wij opnieuw. Dit keer hadden wij een zekere Jonathan aan de lijn (14u) en ook hij beweerde dat ENGIE niet kon tussenkomen bij onze kapotte ketel. De smoes van vandaag was dat een Depannagedienst geen hersteldienst is. ECHT!Bij deze wil ik dus ENGIE in gebreke stellen. Mochten zij alsnog klantvriendelijk en correct zijn zoals steeds in de reklame wordt beweerd dan mogen zij met ons contact opnemen 0479/271484Deze brief wordt verstuurd per mail naar ENGIE, naar de Ombudsman voor de Handel En per aangetekende zending naar ENGIEIn de hoop spoedig van U te horen. Na een jarenlange juiste betaling , verwachten wij niet minder om ook correct behandeld te worden.Steeds hoogachtendJosef DeclerckAartrijksestraat 1788211 Aartrijke

Berichten (1)

Engie

Naar: J. D.

14/07/2021

Beste heer Declerck,De Ombudsdienst voor Energie bezorgde ons op 14 juli 2021 uw klacht van 30 juni 2021.Wij onderzoeken op dit moment deze vraag in samenwerking met de Ombudsdienst voor Energie. Deze laatste zal u dan ook eenantwoord bezorgen.De verdere opvolging zal vanaf heden gebeuren via het dossier bij de Ombudsdienst voor Energie. Het dossier via Test Aankoop wordt bijgevolg gesloten.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization.Be extra careful with hyperlinks and attachments.ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform