Terug

Engie-boxx kan niet geactiveerd worden met de nieuwe digitale meter Fluvius

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Engie

02/04/2022

Beste,Engie-boxx kan niet geactiveerd worden met de nieuwe digitale meter. Op 24 maart 2022 plaatst Fluvius een digitale meter voor elektriciteit en gas, alles verloopt vlot, ook de (oude) kabel van onze “Engie-boxx” word geconnecteerd op P1-poort van de slimme meter, enkel P1-poort kan maar in werking treden na een aanvraag bij Fluvius om de P1-poort te activeren, na één dag was de P1-poort oké, maar op mijn “Engie-boxx” krijg ik 2 foutmeldingen: C 22 en C 25 (elektriciteits-en gas verbruik worden niet geactiveerd van de slimme meter naar mijn “Engie-boxx”) deze foutmelding word op 26 maart per e-mail naar Engie verzonden, voorlopig geen antwoord per mail van Engie, mijn mail staat nog steeds “in verwerking”, dan maar eens chatten met engie, de chat verloopt vlot, tot ik melding kreeg: we kunnen u niet verder helpen wegens te druk en ik word afgesloten van de chat, dan maar Engie telefonisch raadplegen, na een halfuur krijg een operator aan de lijn: wat is het probleem…….ik leg hem alles nog eens uit over de foutmeldingen op mijn “Engie- boxx”, antwoord van de operator: er is een nieuwe kabel per post naar u verzonden, tot op heden heb ik nog geen track & trace nummer ontvangen van bpost of Engie.Positief nieuws: op nieuwe tussentijdse factuur worden de boxx Services niet aangerekend.Zie 3 bijlagen

Berichten (4)

Engie

Naar: K. D.

06/04/2022

BesteTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 2 april 2022.Dank u voor deze reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

K. D.

Naar: Engie

13/04/2022

Beste,Na heel wat telefonische beloften (met lange wachttijden en verwarde communicatie ) heb ik de kabel om de verbinding tussen de nieuwe digitale meter Fluvius en de Engie boxx nog steeds niet ontvangen, op 8 april 2022 krijg ik van Engie volgende e-mail: Bedankt voor je bestellingWe hebben alles goed doorgekregen en zijn nu je aanvraag aan het verwerken. Je krijgt binnenkort je contract opgestuurd.We willen er zeker van zijn dat we de juiste gegevens hebben, daarom laten we ze hier nog eens zien. Welk contract bedoeld Engie, ik wil geen contract maar een kabel voor de verbinding tussen digitale meter en engie boxx.

K. D.

Naar: Engie

27/04/2022

Beste,Tot op heden (26/04/2022) werkt mijn Engie boxx nog steeds niet, de beloofde kabel (volgens engie verzonden op 8 april 2022?) heb ik nog steeds niet ontvangen, verwarde communicatie, geen bewijs dat de kabel verzonden is met bpost, kan de technische dienst van engie dit niet oplossen? De Engie boxx waarschuwt steeds met 2 foutmeldingen (C 22 & C 25) dit sedert de plaatsing (24/03/2022) van een nieuwe digitale meter door Fluvius. De firma die in opdracht van Fluvius de digitale meter plaatste kon enkel melden dat enkel Engie een nieuwe kabel kon leveren om de verbinding te maken met de Engie meetmodule en de nieuwe digitale meter, het kan toch niet de bedoeling zijn bij plaatsing van de digitale meter dat mijn Engie boxx buiten werking is?

K. D.

Naar: Engie

28/04/2022

Beste, Reeds 19 oproepen (8 > 26 april 2022) naar Engie energielijn voor een oplossing - herstelling (kabel) voor de verbinding van boxx meetmodule naar de nieuwe digitale meter Fluvius. zie bijlage oproepen naar engie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform