Klacht
L. B.
Naar: Engie
Beste,Ik heb sinds 8 februari een digitale meter en ik gebruik de Engie Smart App. Door opvolging van mijn verbruik daalde mijn voorschot van 212 euro naar 100 euro. Tot gisteren adviseerde de App dit te verlagen tot 5 euro. Deze morgen kreeg ik een melding dat ik dit voorschot zou moeten verhogen naar 315 euro. Dit tot mijn grote verbazing.Na een eerste contactname met de klantendienst bekeek ik mijn digitale meter en zag het volgende verbruik van 8 februari tot vandaag om 13 uur:Dag: 481,429 kWhDal: 596,226 kWhNa contact met Fluvius hadden zij de volgende data, met een achterstand van 72 uur:Dag: 466,383Dal: 584,930Dus die cijfers zijn quasi exact hetzelfdeDan ben ik in mijn klantenzone mijn verbruik even gaan checken en daar kwam ik heel rare cijfers tegen bij Engie:Februari: 659 dag en 785 dal (Fluvius: 187,022 en 173,348)Maart: 855 dag en 1019 dal (Fluvius 142,203 en 232,088)April: Engie onvolledig (Fluvius 132,092 en 157,238)Conclusie: de cijfers van Engie komen noch overeen met de cijfers van Fluvius noch met mijn digitale meter. Jullie gerekend verbruik is een veelvoud van wat er op mijn meter staat. Maal 4, maal 5 zelfs maal 6Als ik dit probleem wil oplossen word ik door de klantendienst Engie van het kastje naar de muur gestuurd. De ene medewerker vertelde me hier niks van aan te trekken en dat dit wel in orde kom als ik mijn meterstand moet doorgeven. Gek want met een digitale meter moet je dit toch niet meer doen. Een tweede medewerker kon me niet helpen omdat ik het over de Smart App had, terwijl ik gegevens aan het gebruiken was van de klantenzone Engie en gegevens Fluvius.Ik zou dit heel graag opgelost zien want het is toch niet logisch dat er een verbruik in rekening wordt gebracht per maand dat een veelvoud is van wat er op mijn digitale meter staat.Gezien Fluvius dezelfde cijfers heeft dan mijn digitale meter, ga ik er van uit dat het uitleveren van data tussen mijn meter en Fluvius in orde is. Ofwel is er, volgens mij, een fout in het overmaken van data tussen Fluvius en Engie of er is een sofware probleem bij Engie in de verwerking van de verkregen data van Fluvius.Jammer dat het via deze weg moet maar omdat de klantendienst me gewoon het bos in stuurt zonder mijn probleem te bekijken noch er een oplossing voor te zoeken, heb ik geen andere mogelijkheid.Ik vraag dan ook om deze situatie zo snel mogelijk recht te zetten en de juiste cijfergegevens te verwerken.MvgLB
Berichten (4)
Engie
Naar: L. B.
Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 6 mai 2024 19:34À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Energievoorschot - (CPTBE02013047-06)Klacht - Energievoorschot - (CPTBE02013047-06) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/
Engie
Naar: L. B.
Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 6 mai 2024 19:34À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Energievoorschot - (CPTBE02013047-06)Klacht - Energievoorschot - (CPTBE02013047-06) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/
L. B.
Naar: Engie
Beste,Ik heb inderdaad een mail met een uiteenzetting ontvangen.Deze mail is in een taal en woordgebruik die ik totaal niet versta. Nu contactname met de klantendienst kon noch de eerstelijnsmedewerker, noch zijn supervisor me vertellen wat er in de mail staat. Zelfs voor hen was het een vreemde taal.In de mail staat ook nergens waarop de schommeling van het voorschot voorzien is en ik vind nergens zelfs een poging tot antwoord op mijn vraag of mijn probleem, toch niet in een verstaanbare taal.De klantendienst heeft gevraagd dat de tweede lijn me even belt en daar ben ik nu op aan het wachten.Ondertussen zie ik wel aangepaste cijfers voor maart en april:- maart 374 kWh afname en 172 kWh injectie (2147% lager dan ingeschat) : nu wel identiek Fluvius- april 289 kWh afname en 262 kWh injectie (852% lager dan ingeschat): ook identiek met mijn gegevensMaar voorschot staat nog steeds op 351 euro terwijl ik vlot toekom met mijn 100 euro nu.Dus nog steeds dezelfde vraag: wat klopt er?Graag een duidelijk antwoord aubMvgLB
Engie
Naar: L. B.
Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 14 mai 2024 17:16À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Energievoorschot - (CPTBE02013047-06)Klacht - Energievoorschot - (CPTBE02013047-06) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten