Terug

Eneco: onterecht contract beëindigd, contract aangepast en onjuiste jaarrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: Eneco

29/12/2023

Beste Eneco, Eerst ontvang ik een verkeerde jaarrekening met onjuiste meterstanden. Vervolgens storten jullie twee weken later het laatste termijn bedrag terug op mijn rekening en sluiten jullie mij als klant 5 dagen later af drop en val ik in handen van het veel duurdere Fluvius! Er is bij Eneco totaal een gebrek aan communicatie, geen bericht dat energiecontract flex 1 jaar aangepast is naar veel duurder variabel, ontwijkende antwoorden op de vraag waarom het contract aangepast is en verder sinds de jaarrekening geen herinneringen gezien, geen bericht dat ik als klant gedropt ben, niet reageren op berichten met juiste meterstand. Terwijl berichten van jaarrekening, slot afrekening en incasso bureau wel goed ontvangen worden!Recent alles vanaf 2020 nagezien en ook hier blijken de jaarrekeningen totaal niet overeen te komen met de tariefkaarten. Kortom: Deze gang van zaken is in strijd met de geldende wet- en regelgeving betreffendeconsumentenbescherming en contractuele afspraken.

Berichten (3)

Eneco

Naar: A. B.

11/01/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je tarieven.In bijlage vind je de hernieuwingdie we je op 28/03/2022 via mail bezorgd hebben. Hierin wordt de wijziging naar ons variabel product meegegeven. De tarieven die van toepassing zijn op je contract zijn toegepast in de afrekening. Kan je me laten weten in welke periode dit niet het geval zou zijn?Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.

A. B.

Naar: Eneco

23/01/2024

Beste,Heeft u mijn gehele schrijven en bijlage wel ontvangen?Zoals in mijn schrijven vermeld heb ik deze mail niet ontvangen. (pag2)Toen uw commerciële afdeling mij in oktober contacteerde voor een vast contract aanbod kwam pas aan het licht dat mijn contract gewijzigd was. Bij navraag bleek ik toch weer een flexibel contract te hebben. (pag6) Verder ben ik naast de onjuiste tarieven en meterstanden ook zeer ontevreden over betalingen terug te storten en zonder enige herinnering of aankondiging mij als klant af te sluiten.Graag ontvang ik niet alleen een reactie op 1 punt maar op al mijn vragen in de bijlage, inclusief de onjuiste tarieven in de afgelopen jaren met bijbehorende tariefkaarten.MvGr AJB

A. B.

Naar: Eneco

09/02/2024

Beste Eneco,Naar aanleiding van mijn eerdere berichten stuur ik u nogmaals een warme herinnering.Zou u zo vriendelijk willen zijn om een reactie te geven op mijn dossier?MvGr AJB


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform