Terug

Eneco: onduidelijke facturatie + geen antwoord op mijn vragen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. L.

Naar: Eneco

08/01/2024

Beste, Op 14/06/2023 en 12/05/2023 werden mij 2 facturen overgemaakt door Eneco. Dit betrof de jaarafrekening, waarbij ik een tegoed kreeg teruggestort ten bedrage van 1858,06€ en 307,35€.Op 21/11/2023 kreeg ik, van Eneco, echter 2 annulatiefacturen voor bovengenoemde facturen doorgestuurd, met het verzoek deze bedragen terug te storten. Er wordt geen enkele verduidelijking gegeven door Eneco waarom ik dit bedrag terug verschuldigd ben aan hen.Telefonisch kan niemand mij uitleggen hoe dit komt. Op mijn mail en klacht is ook niet gereageerd.Ik heb ondertussen 4 verschillende personen aan de lijn gehad. Niemand kon mij een uitleg geven. Integendeel, ze gaven allen aan het zelf niet te begrijpen. Ik zou binnen de 30 werkdagen gecontacteerd worden maar ook dit is, spijtig genoeg, niet gebeurd.Vandaag nam ik zelf telefonisch contact op en kreeg te horen dat ze niet weten hoe dit komt. Ze sturen mijn vraag nogmaals door naar de afdeling die hier verantwoordelijk voor is…Ik ga absoluut niet akkoord met deze werkwijze en wens verduidelijking te krijgen.Hopelijk gaat het hier om fout en kan deze rechtgezet worden.MvgSander

Berichten (1)

Eneco

Naar: S. L.

15/01/2024

Beste Sander,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Naar aanleiding van gecorrigeerde gegevens van die we ontvangen hadden van je netbeheerder hebben we je vorige afrekeningen moeten annuleren en hebben we 2 nieuwe afrekeningen opgemaakt. In bijlage een kopie van deze afrekeningen. Door deze aanpassing had je een tegoed van 555,58Eur dat is teruggestort op 10-1-2024.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform