Terug

Eneco blijft voorschotfactuur elek sturen terwijl we er geen klant meer zijn!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: Eneco

05/10/2023

Beste, tot mijn verbazing ontving ik in mijn mailbox gisteren een voorschotfactuur elektriciteit voor september terwijl wij al sinds 1 augustus geen klant meer zijn bij jullie, na overstap via de groepsaankoop van de provincie Oost-Vlaanderen. Wij betalen intussen reeds 3 maanden, correcte, voorschotfacturen voor zowel aardgas als elektriciteit bij onze nieuwe leverancier. De gisteren ontvangen voorschotfactuur blijkt zelfs nog 9,29 euro hoger te zijn dan de vorige, al hoge voorschotfacturen, rekening houdend met zonnepanelen, thuisbatterij en injectie. Zie ook reeds eerdere klachten ingediend via My Eneco, telefonisch contact met jullie klantendienst en via dit platform. Fluvius bevestigde ons dat jullie over alle nodige informatie beschikken en dat indien er toch vragen zouden zijn, jullie ZELF contact met Fluvius moeten opnemen via de daarvoor voorziene interne procedure en dit geenszins op de klant mogen afschuiven. Wij betalen uiteraard geen enkele voorschotfactuur meer die wij van Eneco nog zouden ontvangen. Wij verwachten wel per direct een eindafrekening elektriciteit voor ons verbruik van 14/10/2022 (datum plaatsing digitale meters) tot 31 juli 2023 (einddatum levering elektriciteit via Eneco). Indien er geen correcte afhandeling komt voor 15 oktober zien wij ons genoodzaakt deze klacht verder te laten behandelen door Testaankoop EN dienen wij tevens klacht in bij de Economische Inspectie over jullie handelswijze.

Berichten (1)

Eneco

Naar: A. B.

20/10/2023

Beste Ann,In navolging van je klacht via testaankoop bevestig ik jou dat we in tussentijd je jaar- en slotafrekening voor elektriciteit hebben opgemaakt. In bijlage een kopie van je afrekeningen. Onze excuses voor het ongemak. Je tegoed zal zo spoedig mogelijk worden teruggestort.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform