Terug

Eneco annulatie vorige jaarfacturen en slotfactuur maar geen nieuwe slotfactuur ontvangen.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Eneco

12/01/2024

Op 21 Nov23 annuleerde u de jaarafrekening van 25/01 & 03/04 en slotfactuur van 26/04/23. De reden dat u gaf is dat dat u door wijzinging naar een slimme meter nieuwe meterstanden had, na nazicht blijken deze identiek te zijn op de nieuwe afrekening als of de vorige, maar het totaal bedrag van de factuur is anders... Daarbij hebben jullie enkel de jaarrekening herberekend maar niet de slotfactuur waar ik een tegoed had. Tot op heden is dit niet herfactureerd waardoor er in uw boekhouding een bedrag openstaat dat ik moet betalen. Ik heb reeds meerdere malen contact gehad met jullie klantendienst en uw zegt dat ik deze maar moet betalen anders krijg ik herrineringen en extra kosten en dat ik later mijn geld wel zal terug krijgen eens de slotafrekening gemaakt is. (later...) Tussen 21 Nov23 en vandaag is meer dan 7 weken.. Slotfactuur moet normaal binnen 4 weken verstuurd worden. Ik begrijp dat een bedrijf misschien niet genoeg mankracht maar de klant moet niet boeten om deze tekorten door onnodig geld voor te schieten. Gewenste oplossing zoals reeds gevraagd, of een afrekening of u vermijd dat ik onnodig herrineringen krijg wegens mijn onbetaalde facturen. Dat enkel is omdat u mijn slotfactuur dat een credit nota was annuleerde en niet herfactureerde. Uw antwoord is dat ik geduld moet hebben maar bevestigd niet dat ik geen herrineringen en extra kosten zal krijgen... alvast bedankt

Berichten (2)

Eneco

Naar: M. V.

20/01/2024

Beste,Bedankt voor je vraag in verband met je afrekening. Op dit moment kunnen we nog geen definitief antwoord voorzien maar je dossier is in behandeling. Ik blijf dit persoonlijk opvolgen en van zodra ik meer nieuws heb breng ik je verder op de hoogte.Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

Eneco

Naar: M. V.

22/01/2024

Beste Maria,In navolging van je klacht via testaankoop kan ik jou het volgende melden.Uit nazicht zie ik dat we op 17-10-2023 een correctie hadden ontvangen van je netbeheerder. Op je originele afrekeningen was niet correct rekening gehouden met je zonnepanelen. We dienden namelijk volgens volgende periodes te factureren:- 1-10-2021 tot 23-12-2022: Geen zonnepanelen-23-12-2022tot 24-03-2023: Zonnepanelen onder het principe van terugdraaiende teller- 24-03-2023 tot heden zonnepanelen onder het principe van injectievergoeding.Om deze reden hebben we je afrekeningen op 21-11-2023 geannuleerd en de correcte opgemaakt op 21-11-2023 en 22-01-2024. Onze excuses indien dit niet duidelijk was. In bijlage een kopie van je afrekeningen samen met je annulatiedocumenten.Naar aanleiding van deze aanpassingen heb je een openstaand saldo van 29,81Eur. Dit saldo dient betaald te worden ophet rekeningnummer BE50 0018 1567 6918 met gestructureerde mededeling ++ +005/3185/77593+++en omvat een verrekening van volgende facturen:141011810599 22.01.2024 22.01.2024 184,38- EUR141160887822 21.11.2023 21.11.2023 592,17- EUR149011277044 21.11.2023 09.12.2023 178,16 EUR149011277053 21.11.2023 09.12.2023 54,96 EUR149011277061 21.11.2023 09.12.2023 573,24 EUROnze excuses indien dit niet duidelijk was.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Alvast een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform