Terug

Email problemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Telenet

03/05/2021

Dag,Telenet helpdesk en klachtiendient beweert dat Telenet alleen maar webmail ondersteunt vandaag. Echter kan je op de Telenet webiste een pagina vinden hoe je outlook via POP3 kan configureren. (cfr. https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/e-mail-ontvangen-met-pop-3/)Ik kan bevestigen dat telenet mail via POP3 werkt zonder gebruik te maken van een VPN client. Echter werkt uitgaande mail niet meer als ik een VPN tunnel heb opgezet, mijn VPN provider IP-addess wordt geblokkeerd in Belgie. Mijn VPN provider is Express VPN.Server van telenet andre.telenet-ops.be bizsmtp stuurt een response dat mijn IP-adress tijdelijk is geblokkeerd.Zet ik een VPN tunnel op naar een ander land, dan werkt mijn uitgaande mail terug.Telenet helpdesk wil dit niet verder afhandelen, een verdere klacht naar klachtendienst leverde ook niets op.Kan Test Aankoop helpen?Mvg,Jan.

Berichten (6)

J. V.

Naar: Telenet

14/05/2021

Zal ik misschien mijn klacht vereenvoudigen, Telenet mail server blokkeert SMTP request van ip range 157.97.122.0/24 (Express VPN).Waarom?

Telenet

Naar: J. V.

25/05/2021

Klantennummer: 836056134 Beste meneer Vastersavendts, Wij hebben uw proberen te contacteren naar aanleiding van uw klacht maar konden u helaas niet bereiken. Mogen we u daarom vragen om contact met ons op te nemen tussen 10u en 16u tijdens weekdagen op het gratis nummer 0800/66.365. Wij wensen u nog een prettige dag verder Met vriendelijke groeten Samanta Telenet customer relations Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --

J. V.

Naar: Telenet

14/06/2021

ik heb Samanta opgebeld en er werd mij verteld dat ze het verder met de technische dienst ging opnemen, verder nog geen andere opvolging gezien.

Telenet

Naar: J. V.

21/06/2021

Klantennummer: 836056134 Beste klant, Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek van 21/06/201) omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Jurgen Telenet Value Center Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --

J. V.

Naar: Telenet

22/06/2021

Ik heb inderdaad een telefonisch gesprek gehad, echter Telenet geeft geen duidelijke uitleg en blijft maar herhalen dat ze geen email client ondersteunen, enkel hun web based mail.De kern van het probleem, eenvoudig uitgelegd, Telenet blokkeert mijn VPN voor het versturen van mails.Telenet wil niet uitleggen waarom, laat staan het probleem oplossen. Vreemd is dat dit altijd gewerkt heeft tot begin mei 2020, blijkbaar is "net Neutrality" niet echt een Policy voor Telenet vandaag.Wat is de volgende stap van Telenet, het blokkeren van alle VPN verkeer?!Ik heb alles al afgesloten bij Telenet, enkel de internet connectie blijft omdat er geen ander alternatief is. Laten we hopen dat Fiber oplossing van de concurrentie mogelijk wordt in de nabije toekomst.

Telenet

Naar: J. V.

05/07/2021

Klantennummer: 836056134 Beste klant, We verstuurden u een e-mail met meer informatie. Met vriendelijke groeten, Jurgen Telenet Value Center Met vriendelijke groeten, Voornaam TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform